| 
                            Hafta
                         | 
                        
                            Konular
                         | 
                        
                            Ön Hazırlık
                         | 
                        
                    
                    
                 
            
                
                    | 
                        1
                     | 
                    
                        Eğitim ve Öğretim Nedir?
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 1, sayfa: 12-31)
K3 (Ünite 20, Sayfa: 492-495)
K5 (Ünite 1, Sayfa: 1-8)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        2
                     | 
                    
                        Program Geliştirmede Tasarım, Modeller ve Program Tasarısı Hazırlama
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 2, Sayfa: 34-47; Ünite 3, Sayfa: 50-73)
K5 (Ünite 6, Sayfa: 111-180)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        3
                     | 
                    
                        Eğitim ve Öğretimin Belirlenmesinde Öğrenme Stilleri ve Modelleri
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 4, Sayfa: 76-91)
K3 (Ünite 20, Sayfa: 495-519)
K5 (Ünite 4, Sayfa: 65-67)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        4
                     | 
                    
                        Eğitim Programlarında Çocuk Gelişiminin Değerlendirilmesi
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 5, Sayfa. 96-131)
K2 (Ünite 1, Sayfa: 8-27; Ünite 2, Sayfa: 30-124; Ünite 3, Sayfa: 128-162; Ünite 4, Sayfa: 164-198; Ünite 5, Sayfa: 202-221)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        5
                     | 
                    
                        Çocukta Gelişim ve Öğrenme
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 6, sayfa: 136-172)
K3 (Ünite 2, Sayfa: 32-50)
YK1 (Ünite 1, Sayfa: 16-30)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        6
                     | 
                    
                        Okul Dışı Programlar
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 7, Sayfa: 178-208)
YK2 (Ünite 12, Sayfa: 415-447)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        7
                     | 
                    
                        Kurum Merkezli Programlar
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 8, Sayfa: 210-230)
K4 (Ünite 3, Sayfa: 53-87)
YK2 (Ünite 3 Sayfa: 87-108; Ünite 5, Sayfa 151-193; Ünite 10, Sayfa: 337-361)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        8
                     | 
                    
                        Ev Merkezli Programlar
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 9, Sayfa: 236-266)
K4 (Ünite 3, Sayfa: 53-87)
YK2 (Ünite 8, Sayfa: 271-290; Ünite 9, Sayfa: 297-326; Ünite 11, Sayfa: 337-361)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        9
                     | 
                    
                        Bireysel Destek Planları
                        
                     | 
                    
                        K1 (Ünite 10, Sayfa: 272-289)
K4 (Ünite 6, Sayfa: 205)
YK3 (Ünite 1, Sayfa: 13-31)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        10
                     | 
                    
                        Bilişsel Gelişim Alanı Destek Programları	
                        
                     | 
                    
                        K2 (Ünite 1, Sayfa: 8-27)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        11
                     | 
                    
                        Dil Gelişimi Alanı Destek Programları
                        
                     | 
                    
                        K2 (Ünite 2, Sayfa: 30-124)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        12
                     | 
                    
                        Motor Gelişim Alanı Destek Programları
                        
                     | 
                    
                        K2 (Ünite 3, sayfa: 128-162)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        13
                     | 
                    
                        Sosyal- Duygusal Gelişim Alanı Destek Programları
                        
                     | 
                    
                        K2 (Ünite 4, Sayfa: 164-198)
                     | 
                    
                
            
                
                    | 
                        14
                     | 
                    
                        Yaşam Becerileri Alanı Gelişim Destek Programları
                        
                     | 
                    
                        K2 (Ünite 5, Sayfa: 202-221)
                     | 
                    
                
            
                
            
            
        
                
            
                
                    | 
                        Ön Koşul
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Ders Dili
                     | 
                    
                        Türkçe
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin Sorumlusu
                     | 
                    
                        Öğr. Gör. Dr. Gül KADAN
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersi Verenler
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Ders Yardımcıları
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Kaynaklar
                     | 
                    
                        K1: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-1. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları.
K2: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-2 (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları.
K3: Aral, N. & Duman, T. (2017). Eğitim Psikolojisi. (1. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları. 
K4: Özyürek, A. & Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
K5: Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. (25. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Yardımcı Kitap
                     | 
                    
                        YK1: Aral, N. & Temel, Z.F: (2018). Çocuk Gelişimi. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları.
YK2: Temel, Z.F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. (5. Baskı). Ankara: Vize Yayınları.
YK3: Avcıoğlu, H. (2015). A`den Z`ye BEP (1. Baskı). Ankara: Vize Yayınları.
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin Amacı
                     | 
                    
                        Eğitim programını uygulama ve değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
                     | 
                
            
                
                    | 
                        Dersin İçeriği
                     | 
                    
                        Bu ders kapsamında; eğitim yöntem ve teknikleri, program geliştirmede tasarım ve modeller, eğitim programını uygulama değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme konularına yer verilmiştir.
                     | 
                
            
                
            
 
            
        
        
                
                    
                         | 
                        Program Yeterlilik Çıktıları    | 
                        Katkı Düzeyi  | 
                    
                    
            
                
                    | 
                        
                        1
                     | 
                    
                        Çocukların gelişimsel  özellikleri, gelişimsel bozukluklar ve öğrenme güçlüklerini açıklar.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        2
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilere ve uygulama için gerekli beceriye sahip olur.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        3
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi alanı ile ilgili etkili öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        4
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        5
                     | 
                    
                        Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar.
                     | 
                    
                        5
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        6
                     | 
                    
                        Özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar.
                     | 
                    
                        5
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        7
                     | 
                    
                        Farklı özellikteki çocukların topluma kazandırılması için çocuğu, aileyi ve eğitim kurumunu içine alan çok yönlü bir yaklaşımla uygun stratejiler geliştirir.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        8
                     | 
                    
                        Etkili eğitim ortamları ve eğitim materyalleri hazırlar.
                     | 
                    
                        5
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        9
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler geliştirir.
                     | 
                    
                        4
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        10
                     | 
                    
                        Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında etkili öğretim ve iletişim yöntemlerini kullanır.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        11
                     | 
                    
                        Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülmeyen sorunlara kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        12
                     | 
                    
                        Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        13
                     | 
                    
                        Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        14
                     | 
                    
                        Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir. 
                     | 
                    
                        -
                     | 
                
            
                
                    | 
                        
                        15
                     | 
                    
                        Alanı ile ilişkili diğer meslek gruplarındaki kişi ve kurumlarla işbirliği yapar.
                     | 
                    
                        5
                     |