Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Gül KADAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-1. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları.
K2: Temel, Z.F. & Aral, N. (2018). Gelişimsel Destek Programları-2 (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları.
K3: Aral, N. & Duman, T. (2017). Eğitim Psikolojisi. (1. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
K4: Özyürek, A. & Sezgin, E. (2019). Çocukluk Döneminde Erken Müdahale (1. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
K5: Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. (25. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Aral, N. & Temel, Z.F: (2018). Çocuk Gelişimi. (1. Baskı). Ankara: Hedef Yayınları.
YK2: Temel, Z.F. (2018). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. (5. Baskı). Ankara: Vize Yayınları.
YK3: Avcıoğlu, H. (2015). A`den Z`ye BEP (1. Baskı). Ankara: Vize Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Eğitim programını uygulama ve değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; eğitim yöntem ve teknikleri, program geliştirmede tasarım ve modeller, eğitim programını uygulama değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme konularına yer verilmiştir.
|