Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Enfeksiyon hastalıklar ile ilgili tanımlar, Nozokomiyal enfeksiyonların önemi
|
|
2
|
Nozokomiyal infeksiyonlara neden olan mikroorganizmalar
|
|
3
|
Nozokomiyal enfeksiyonların genel bulaşma yolları
|
|
4
|
Enfeksiyon hastalıkların oluşumu
|
|
5
|
Nozokomiyal üriner sistem enfeksiyonları
|
|
6
|
Nozokomiyal cerrahi alan enfeksiyonlar
|
|
7
|
Nozokomiyal kan dolaşımı enfeksiyonları
|
|
8
|
Nozokomiyal infeksiyonlarda personel sağlığı
|
|
9
|
Hastane enfeksiyon kontrol komitesi ve görevleri
|
|
10
|
Nozokomiyal enfeksiyonların kontrol önlemleri ve yönetimi
|
|
11
|
Nozokomiyal enfeksiyonlarda sürveyans
|
|
12
|
Nozokomiyal infeksiyonlarının kontrolünde mikrobiyoloji laboratuvarının rolü
|
|
13
|
Hastane atık yönetimi
|
|
14
|
Nozokomiyal enfeksiyonlar ile mücadelede antibiyotik kullanımı
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şinasi AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Altındiş M. (2010). Hemşireler için mikrobiyoloji, Nobel Kitabevi, İstanbul.
Alp E. ve ark. (2012) Enfeksiyon Kontrol Programı. Hastane enfeksiyonlarından korunma el kitabı.
Yüce A., Çakır N.(2009) Hastane İnfeksiyonları.Güven kitabevi, izmir.
|
Yardımcı Kitap
|
Görak G., Savaşer S., Yıldız S. (2011), Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul Tıp Kitabevi.
Aksakoğlu G., Ellidokuz H. (1996), Bulaşıcı Hastalıklarla Savaş İlkeleri, Açılım yayıncılık, İzmir.
|
Dersin Amacı
|
Örnek olgularla Nozokomiyal enfeksiyonların etiyolojisi, epidemiyolojisi, klinik belirtileri, bulaşma yolları, koruma ve kontrol önlemleri hakkında bilgilendirme sağlanması ve çalışma hayatında bu bilgi ve becerilerini kullanarak hastane enfeksiyonlarını en aza indirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
2
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
1
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|