ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hayvanlardan İnsanlara Bulaşan Hastalıklar (Zoonozlar) ve Korunma Yolları BES361 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1- Sık görülen zoonotik hastalıklar ve etiyolojilerini açıklar.
    2- Zoonotik hastalıkların genel bulaşma yollarını ve korunma yollarını açıklar.
    3-Hastalık risk gruplarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)11222
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011111
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Zoonoz tanımı, sınıflandırılması, nedenleri ve halk sağlığı açısından önemi
    2 Zoonotik hastalıkların genel bulaşma ve korunma yolları
    3 Bruselloz
    4 Tüberküloz
    5 Tularemi
    6 Salmonelloz
    7 Leptospiroz
    8 Listerioz
    9 Şarbon
    10 Kuş Gribi
    11 Kırım Kongo Kanamalı Ateşi
    12 Kuduz
    13 Ringworm
    14 Kist hidatik, Toksoplazma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şinasi AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Zoonozlar, Hayvandan İnsana Bulaşabilen İnfeksiyon Hastalıkları, H. Krauss, A. Weber, M. Appel, B. Enders, A. v. Graevenitz, H. D. Isenberg, H. G. Schiefer, W. Slenczka, H. Zahner, Çevirmen: Ö. Anğ, E. Tümbay, MA. Küçüker, Nobel Tip Kitabevi, 2011. Temel Mikrobiyoloji, M. ARDA, Medisan Yayınevi, 2011.
    Yardımcı Kitap Türkiye Zoonotik Hastalıklar Sempozyum Kitabı, Medisan Yayınevi, 2006
    Dersin Amacı Katılımcıların hayvanlardan ve hayvansal ürünlerden insanlara bulaşan hastalıklar ve korunma yöntemlerine yönelik bilgilerini arttırmak.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. -
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. 2
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. -
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 1
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. 2
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster