Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaşlanmanın tanımı
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Yaşlanmada etkili olan faktörler
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Yaşlanma üzerinde genlerin etkisi
|
K1, Bölüm 8
|
4
|
Yaşlılıkta meydana gelen biyokimyasal değişimler
|
K1 Bölüm 7
|
5
|
Yaşlanmada etkili olan hormonlar
|
K1 Bölüm 7
|
6
|
Stresin yaşlanma üzerine olan etkisi
|
K1 Bölüm 8
|
7
|
Oksidatif stres ve yaşlanma ile ilişkisi
|
K1 Bölüm 8
|
8
|
Antioksidanların yaşlanma karşıtı etkileri
|
K1 Bölüm 8
|
9
|
Uzun yaşamanın sırları
|
K1 Bölüm 3
|
10
|
Yaşlanma karşıtı besinler
|
K1 Bölüm 11
|
11
|
Egzersizin yaşlanma üzerine etkisi
|
K1 Bölüm 7
|
12
|
Yaşlılık ve bağışıklık sistemi ilişkisi
|
K2 Bölüm 11
|
13
|
Yaşlanma ile ilişkili olan hastalıklar
|
K2 Bölüm 11
|
14
|
Yaşlanma ile ilişkili olan hastalıklar
|
K2 Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Kavas, A. 2003. Sağlıklı Yaşam İçin Doğru Beslenme. Literatür Yayıncılık Dağıtım. İstanbul.
2.R.K. Murray, D.A. Bender, K.M. Botham, P.J. Kennelly, V.W. Rodwell, P. A. Weil. 2009. Harpers Illustrated Biochemistry. The McGraw-Hill Companies. China.
3.Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaşlanma ve yaşlılıkta meydana gelen biyokimyasal değişimler hakkında genel bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlanma, yaşlanmada etkili olan faktörler, yaşlılıkta meydana gelen biyokimyasal değişimler, yaşlılıkta görülen hastalıklar ve bu hastalıkları önleme yolları hakkında genel bilgileri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
2
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|