Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İnovasyonun tanımı
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
İnovasyon süreci
|
K1 Bölüm 3
|
3
|
Sağlıklı yaşam-inovasyon ilişkisi
|
K1 Bölüm 2
|
4
|
Sağlıklı yaşam alanında inovasyon yöntemleri
|
K1 Bölüm 5
|
5
|
Sağlıklı yaşam alanında inovasyon modelleri
|
K1 Bölüm 6
|
6
|
Aşamalı inovasyon
|
K1 Bölüm 7
|
7
|
Sürdürülebilir inovasyon
|
K1 Bölüm 4
|
8
|
İnovasyonun ölçülmesi
|
K1 Bölüm 6
|
9
|
İnovasyon ve Ar-Ge ilişkisi
|
K1 Bölüm 5
|
10
|
Ar-Ge tanımı ve sınıflandırılması
|
K1 Bölüm 5
|
11
|
Sağlıklı yaşam alanında Ar-Ge Yöntemleri ve Sürekliliği
|
K1 Bölüm 5
|
12
|
Sağlıklı yaşam alanında üniversite-sanayi işbirliği inovasyonu
|
K1 Bölüm 6
|
13
|
Sağlıklı yaşam alanında yapılan bilimsel araştırmalar-I
|
K2 Bölüm 3
|
14
|
Sağlıklı yaşam alanında yapılan bilimsel araştırmalar-II
|
K2 Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Elçi, Ş., 2006. İnovasyon: Kalkınma ve Rekabetin Anahtarı, Nova yayıncılık, Ankara
K2: Özözer, Y., Rakıcı, A.G., 2014. Doğada İnovasyon. Arıtan Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı yaşam alanında meydana gelen yenilikler hakkında bilgi vermeyi amaçlar
|
Dersin İçeriği
|
İnovasyon tanımı, İnovasyon sürece, Sağlıklı yaşam ve inovasyon ilişkisi,Sağlıklı yaşam alanında inovasyon yöntemleri, Sağlıklı yaşam alanında inovasyon modelleri, Aşamalı inovasyon, Sürdürülebilir inovasyon, İnovasyonun ölçülmesi, İnovasyon ve Ar-Ge ilişkisi, Ar-Ge tanımı ve sınıflandırılması, Sağlıklı yaşam alanında Ar-Ge Yöntemleri ve Sürekliliği, Sağlıklı yaşam alanında üniversite-sanayi işbirliği inovasyonu, Sağlıklı yaşam alanında yapılan bilimsel araştırmalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
1
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
1
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|