ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlıklı Yaşam ve İnovasyon BES365 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnovasyon ve süreci hakkındaki bilgiyi kullanır
    2-Sağlıklı yaşam inovasyon yöntemlerini uygular
    3-Sağlıklı yaşam alanında Ar-Ge yöntemlerini kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İnovasyonun tanımı
    2 İnovasyon süreci
    3 Sağlıklı yaşam-inovasyon ilişkisi
    4 Sağlıklı yaşam alanında inovasyon yöntemleri
    5 Sağlıklı yaşam alanında inovasyon modelleri
    6 Aşamalı inovasyon
    7 Sürdürülebilir inovasyon
    8 Ara Sınav
    9 İnovasyonun ölçülmesi
    10 İnovasyon ve Ar-Ge ilişkisi
    11 Ar-Ge tanımı ve sınıflandırılması
    12 Sağlıklı yaşam alanında Ar-Ge Yöntemleri ve Sürekliliği
    13 Sağlıklı yaşam alanında üniversite-sanayi işbirliği inovasyonu
    14 Sağlıklı yaşam alanında yapılan bilimsel araştırmalar-I
    15 Sağlıklı yaşam alanında yapılan bilimsel araştırmalar-II
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Elçi, Ş., 2006. İnovasyon: Kalkınma ve Rekabetin Anahtarı, Nova yayıncılık, Ankara Özözer, Y., Rakıcı, A.G., 2014. Doğada İnovasyon. Arıtan Yayınevi, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sağlıklı yaşam alanında meydana gelen yenilikler hakkında bilgi vermeyi amaçlar
    Dersin İçeriği İnovasyon, inovasyon yöntem ve modelleri, inovasyon ve Ar-Ge ilişkisi, Ar-Ge tanımı ve sınıflandırılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 1
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 3
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 1
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. -
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. 2
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster