Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Maddenin özellikleri ve ölçümü
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Atomlar ve atom kuramı
|
K1: Bölüm 2
|
3
|
Kimyasal bileşikler
|
K1: Bölüm 3
|
4
|
Kimyasal tepkimeler
|
K1: Bölüm 4
|
5
|
Sulu çözelti tepkimelerine giriş
|
K1: Bölüm 5
|
6
|
Gazlar
|
K1: Bölüm 8
|
7
|
Atomun elektron yapısı
|
K1: Bölüm 2
|
8
|
Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri
|
K1: Bölüm 10
|
9
|
Kimyasal bağ: Temel kavramlar, Bağ kuramları
|
K1: Bölüm 11
|
10
|
Kimyasal kinetik, Kimyasal dengenin ilkeleri
|
K1: Bölüm12
|
11
|
Asitler ve bazlar
|
K1: Bölüm 5
|
12
|
Doymuş hidrokarbonlar, Organik reaksiyonlar ve fonksiyonel gruplar
|
K1: Bölüm 3, K2: Bölüm6,9
|
13
|
Alkoller, eterler, aldehitler ve ketonlar
|
K2: Bölüm 10,11
|
14
|
Karboksilik asitler, esterler, aminler ve amidler
|
K2: Bölüm 12,13,14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Uyar T., Aksoy, S. (2002) Genel Kimya, 8. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara.
K2. Yıldırır, Y. (2016). Organik Kimya, Bilim Yayınevi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kimyanın temel kavramları, yasaları ve uygulamaları konularında sistemli ve kapsamlı olarak bilgiler vermek, kimya konusunda düşünme ve soru çözme yeteneklerini geliştirmek, kimya alanı ile diğer bilim alanları arasındaki ilişkileri ortaya koymak ve kimya alanının genel uygarlık sistemindeki yapısının özelliklerini göstermek.
|
Dersin İçeriği
|
Maddenin özellikleri, atomun özellikleri, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, sulu çözeltiler, gazları ve basit gaz kanunları, atomun elektronik yapısı, periyodik çizelge ve kimyasal bağlar, kimyasal dengenin ilkeleri, asitler ve bazlar, organik kimyaya giriş, organik reaksiyonlar ve fonksiyonel gruplar, alkoller, eterler, aldehitler ve ketonlar, karboksilik asitler, esterler, aminler ve amidler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
1
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|