ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Güzel ve Etkili Konuşma BES101 GÜZ 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını gösterir.
    2-Değişik konularda hazırlıklı konuşma tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri
    2 Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri
    3 Sözlü anlatım konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma)
    4 Sözlü anlatım konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma)
    5 İyi bir konuşmanın temel ilkeleri iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama diksiyon vb. )
    6 Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma
    7 Hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma konuşmanın sunuluşu)
    8 Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v. b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme)
    9 Konuşma türleri: (telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v. b. )
    10 Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma
    11 Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
    12 Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme
    13 Uygulamalı Çalışma
    14 Uygulamalı Çalışma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Zeliha GADDAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Önen Akın, Türkçeyi Türkçe Konuşmak, İnkılap Yayınları, 2004
    Yardımcı Kitap 1. Şenbay Nüzhet, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Öğretmen Kitapları Dizisi, 1989
    Dersin Amacı Güzel ve Etkili Konuşma Becerisi kazandırarak iletişim ve ikna yeteneğini geliştirmek, mesleki başarıyı arttırmak.
    Dersin İçeriği Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri, Sözlü anlatım konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma), Sözlü anlatım konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma), İyi bir konuşmanın temel ilkeleri iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama diksiyon vb. ), Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma, Hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma konuşmanın sunuluşu), Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v. b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme), Konuşma türleri: (telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v. b. ), Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme, Uygulamalı Çalışma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. -
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. -
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. -
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 1
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. 4
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster