Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Sevinç Bakan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Tayfur M. (2014) Diyetisyenin Çalışma Rehberi. 1.Baskı,Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
K2: Tayfur M., Olcay M.,Baştaş NN.Diyetisyenlik eğitimi ve Meslek Etiği. 2.Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
K3: Baysal A. (2019)Beslenme.19.Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
K4: T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu. (2016). Türkiye beslenme rehberi 2015 (TUBER)
K5: Merdol TK.,Başoğlu S.,Örer N. (2018).Beslenme ve Diyetetik Açıklamalı Sözlük.4.Baskı,Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
K6:Şanlıer N.,Ulusoy HG.,Sezgin AC.(2019) Beslenme İlkeleri Laboratuvar Uygulamaları.1.Baskı,Ankara;Vize yayıncılık
K7:Şanlıer N.,Sürücüoğlu MS.(2019) Türk Mutfağı.1.Baskı,Ankara;VHedef Yayıncılık ve Mühendislik
K8: Merdol TK. Standart Yemek Tarifeleri.8.Baskı,Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1: Aksoy M., (2018). Ansiklopedik Beslenme, Diyet ve Gıda Sözlüğü. Ankara;Nobel Tıp Kitapevi.
|
Dersin Amacı
|
Beslenme ve Diyetetik Programının tanıtılması ve temel kavramlar, karbonhidratlar, yağlar, proteinler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Beslenme ve Diyetetik Programının Tanıtılması Diyetisyenliğin Tarihçesi, Diyetisyenlik mesleğinin Tanıtımı
Beslenme ve Sağlık Kavramı, Temel tanımlar, Beslenme ve Sağlık Etkileşiminin Tarihsel Gelişimi
Beslenme ve Diyetetik Bilim Dalında Kullanılan Temel Terimlerden seçmeler
Sağlıklı beslenmede temel ilkeler
Karbonhidratlar-I
Karbonhidratlar-II
Yağlar -I
Yağlar -II
Proteinler - I
Proteinler - II
Enerji Metabolizması
Enerji hesaplamaları
Besin hazırlama, pişirme ve saklama teknikleri
Su ve elektrolitler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
3
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
2
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
2
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|