ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beslenme ve Diyetetikte Temel Yaklaşımlar BES102 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1- Beslenme ve Diyetetik Programını tanır
    2-Diyetisyenin tanımı ve sorumlulukları, diyetisyen çeşitleri, diyetisyenlerin çalışma alanları açıklar
    3-Besin gruplarını, karbonhidratlar, yağlar ve proteinleri açıklar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler15000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 15000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   129
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,3 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Beslenme ve Diyetetik Programının Tanıtılması Diyetisyenliğin Tarihçesi, Diyetisyenlik mesleğinin Tanıtımı K1 ve K2
    2 Beslenme ve Sağlık Kavramı, Temel tanımlar, Beslenme ve Sağlık Etkileşiminin Tarihsel Gelişimi K3 ve K4
    3 Beslenme ve Diyetetik Bilim Dalında Kullanılan Temel Terimlerden seçmeler K3, K4 ve K5
    4 Sağlıklı beslenmede temel ilkeler K3 ve K4
    5 Karbonhidratlar-I K3 ve K6
    6 Karbonhidratlar-II K3 ve K6
    7 Yağlar-I K3 ve K6
    8 Ara Sınav
    9 Yağlar-II K3 ve K6
    10 Proteinler -I K3 ve K6
    11 Proteinler-II K3 ve K6
    12 Enerji Metabolizması K3,K6 ve K8
    13 Enerji hesaplamaları K3,K6 ve K8
    14 Besin hazırlama, pişirme ve saklama teknikleri K3, K6 ve K7
    15 Su ve elektrolitler K3 ve K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Öğretim Görevlisi Sevinç Bakan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Tayfur M. (2014) Diyetisyenin Çalışma Rehberi. 1.Baskı,Ankara; Hatiboğlu Yayınevi. K2: Tayfur M., Olcay M.,Baştaş NN.Diyetisyenlik eğitimi ve Meslek Etiği. 2.Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi. K3: Baysal A. (2019)Beslenme.19.Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi. K4: T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu. (2016). Türkiye beslenme rehberi 2015 (TUBER) K5: Merdol TK.,Başoğlu S.,Örer N. (2018).Beslenme ve Diyetetik Açıklamalı Sözlük.4.Baskı,Ankara; Hatiboğlu Yayınevi. K6:Şanlıer N.,Ulusoy HG.,Sezgin AC.(2019) Beslenme İlkeleri Laboratuvar Uygulamaları.1.Baskı,Ankara;Vize yayıncılık K7:Şanlıer N.,Sürücüoğlu MS.(2019) Türk Mutfağı.1.Baskı,Ankara;VHedef Yayıncılık ve Mühendislik K8: Merdol TK. Standart Yemek Tarifeleri.8.Baskı,Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK 1: Aksoy M., (2018). Ansiklopedik Beslenme, Diyet ve Gıda Sözlüğü. Ankara;Nobel Tıp Kitapevi.
    Dersin Amacı Beslenme ve Diyetetik Programının tanıtılması ve temel kavramlar, karbonhidratlar, yağlar, proteinler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Beslenme ve Diyetetik Programının Tanıtılması Diyetisyenliğin Tarihçesi, Diyetisyenlik mesleğinin Tanıtımı Beslenme ve Sağlık Kavramı, Temel tanımlar, Beslenme ve Sağlık Etkileşiminin Tarihsel Gelişimi Beslenme ve Diyetetik Bilim Dalında Kullanılan Temel Terimlerden seçmeler Sağlıklı beslenmede temel ilkeler Karbonhidratlar-I Karbonhidratlar-II Yağlar -I Yağlar -II Proteinler - I Proteinler - II Enerji Metabolizması Enerji hesaplamaları Besin hazırlama, pişirme ve saklama teknikleri Su ve elektrolitler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 3
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 3
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 3
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. 2
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. 2
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. 2
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster