|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Beslenme ve Diyetetik Programının Tanıtılması
|
|
|
2
|
Diyetisyenin Tanımı ve Sorumlulukları, Diyetisyen Çeşitleri, Diyetisyenlerin Çalışma Alanları
|
|
|
3
|
Diyetisyenlerin Temel Mesleki Özellikleri, Diyetisyenlerde Olması Gereken Bilgi ve Beceriler
|
|
|
4
|
Diyetisyenliğin Tarihçesi
|
|
|
5
|
Beslenme ve Sağlık Kavramı, Beslenme ve Sağlık Etkileşiminin Tarihsel Gelişimi
|
|
|
6
|
Beslenme ve Diyetetik Bilim Dalında Kullanılan Terimler
|
|
|
7
|
Besin Grupları(Süt ve Süt Ürünleri, Tahıl Grubu)
|
|
|
8
|
Besin Grupları(Et Grubu, Meyve ve Sebzeler)
|
|
|
9
|
Karbonhidratlar-I
|
|
|
10
|
Karbonhidratlar-II
|
|
|
11
|
Yağlar-I
|
|
|
12
|
Yağlar-II
|
|
|
13
|
Proteinler -I
|
|
|
14
|
Proteinler-II
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1. Baysal, A. Beslenme. Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.18. Baskı
|
|
Yardımcı Kitap
|
1. Aksoy M., 2018. Ansiklopedik Beslenme, Diyet ve Gıda Sözlüğü, Nobel Tıp Kitapevi, Ankara.
2. Merdol, Kutluay, T., Başoğlu, S, Örer,N.,1997. Beslenme ve Diyet Açıklamalı Sözlük , Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
|
|
Dersin Amacı
|
Beslenme ve Diyetetik Programının tanıtılması ve temel kavramlar, karbonhidratlar, yağlar, proteinler hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Beslenme ve Diyetetik Programının Tanıtılması, Diyetisyenin Tanımı ve Sorumlulukları, Diyetisyen Çeşitleri, Diyetisyenlerin Çalışma Alanları, Diyetisyenlerin Temel Mesleki Özellikleri, Diyetisyenlerde Olması Gereken Bilgi ve Beceriler, Diyetisyenliğin Tarihçesi, Beslenme ve Sağlık Kavramı,, Beslenme ve Sağlık Etkileşiminin Tarihsel Gelişimi, Beslenme ve Diyetetik Bilim Dalında Kullanılan Terimler, Besin Grupları(Süt ve Süt Ürünleri, Tahıl Grubu), Besin Grupları(Et Grubu, Meyve ve Sebzeler), Karbonhidratlar-I, Karbonhidratlar-II, Yağlar-I, Yağlar-II, Proteinler-I, Proteinler-II.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
2
|
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
3
|
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
3
|
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
2
|
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|