Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Enerji Metabolizması- Enerji hesaplamaları
|
|
2
|
Süt ve süt ürünleri-Lab çalışma ilkeleri ve Ölçü alma
|
|
3
|
Besinler: Tahıllar- Süt ve süt ürünleri
|
|
4
|
Besinler: Et, Yumurta, Kuru baklagiller-Tahıllar
|
|
5
|
Besinler: Sebze ve meyve-Yumurta
|
|
6
|
Besinler: Yağlar ve yağlı tohumlar -Kurubaklagiller
|
|
7
|
Yağda Çözünen Vitaminler- Et ve balık
|
|
8
|
Suda Eriyen Vitaminler- Sebze ve meyveler
|
|
9
|
Özel gruplarda beslenme-Yağlar
|
|
10
|
Özel gruplarda beslenme-Besinlerin mineral içerikleri
|
|
11
|
Besin hazırlama, pişirme ve saklama teknikleri-Besinlerin vitamin içerikleri
|
|
12
|
Su ve elektrolitler-Beslenme durumuna ilişkin raporların sunulması
|
|
13
|
Mineraller -Beslenme durumuna ilişkin raporların sunulması
|
|
14
|
Mineraller -Beslenme durumuna ilişkin raporların sunulması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Sevinç BAKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Ayşe Baysal, Beslenme, Hatiboğlu Yayınevi, 18. Baskı
|
Yardımcı Kitap
|
1. Yemek ve Besin Fotoğraf Kataloğu, Ölçü ve Miktarlar, Doç. Dr. Neslişah Rakıcıoğlu vd. , Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü, Ankara, 2006, Ata Ofset Matbacılık
2. Essentials of Human Nutrition, Jim Mann, Stewart Truswell, Oxford University Press, USA; 3 edition (June 14, 2007)
|
Dersin Amacı
|
Beslenme ve besinler hakkında (su, vitamin, mineraller ve vücut çalışmasındaki fonksiyonları, farklı yaşa ve cinsiyete göre günlük enerji, mikro besin ögesi gereksinimi) temel bilgilere sahip olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Enerji Metabolizması- Enerji hesaplamaları
Süt ve süt ürünleri-Lab çalışma ilkeleri ve Ölçü alma
Besinler: Tahıllar- Süt ve süt ürünleri
Besinler: Et, Yumurta, Kuru baklagiller-Tahıllar
Besinler: Sebze ve meyve-Yumurta
Besinler: Yağlar ve yağlı tohumlar - Kurubaklagiller
Yağda Çözünen Vitaminler- Et ve balık
Suda Eriyen Vitaminler- Sebze ve meyveler
Özel gruplarda beslenme-Yağlar
Özel gruplarda beslenme-Besinlerin mineral içerikleri
Besin hazırlama, pişirme ve saklama teknikleri-Besinlerin vitamin içerikleri
Su ve elektrolitler-Beslenme durumuna ilişkin raporların sunulması
Mineraller -Beslenme durumuna ilişkin raporların sunulması
Mineraller -Beslenme durumuna ilişkin raporların sunulması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
2
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
2
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
1
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
2
|