Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Beslenme bilimlerinde bilgi okuryazarlığı temel kavramlar
|
|
2
|
Bilgi kaynakları ve kaynak seçimi
|
|
3
|
Kütüphanelerin genel özellikleri ve Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane kullanımı
|
|
4
|
Araştırma konusunun belirlenmesi
|
|
5
|
Bilgi arama teknikleri
|
|
6
|
Veri tabanları ve kullanımı
|
|
7
|
Web`de bilgi arama yöntemleri
|
|
8
|
Bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular
|
|
9
|
Bilimsel makale çeşitleri ve Örnek bilimsel makale incelemesi
|
|
10
|
Örnek bilimsel makale incelemesi
|
|
11
|
Öğrenci sunumları
|
|
12
|
Öğrenci sunumları
|
|
13
|
Öğrenci sunumları
|
|
14
|
Öğrenci sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Şinasi AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Seyidoğlu H. 2003.Bilimsel Araştırma ve Yazma El kitabı. Güzem Can Yayınları, İstanbul.
2. Day R.D., 2001. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır? Çeviri: Altay Aşkar G., TUBİTAK, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Hacettepe Üniversitesi Bilgi Okuryazarlığı (HÜBO) Programı
2. Aydın A. ve Ateş K.,(2010) Bilgi Okur Yazarlığından Yaşam Boyu Öğrenmeye - Bildiriler, İdeal Kültür Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Katılımcılara, akademik ve çalışma hayatında, bilgiye en etkili biçimde ulaşma becerileri kazandırmak ve bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular hakkında bilgilendirmek ve elde edilen bilgiyi etkili biçimde aktarmayı öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Araştırma konusunun belirlenmesi, Bilgi kaynakları ve kaynak seçimi, Bilgi arama teknikleri, Kütüphanelerin genel özellikleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi Kütüphane kullanımı, Veri tabanları ve kullanımı, İnternette bilgi arama, Bilgi kaynaklarının kullanımıyla ilgili yasal ve etik konular, Örnek bilimsel makale incelemesi, Araştırma sunumları .
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
5
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|