Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Su: yapı ve özellikleri
|
|
2
|
Gerçek ve Kolloidal Çözeltileri
|
|
3
|
Karbonhidratlar-I ve analizleri
|
|
4
|
Karbonhidratlar-II ve analizleri
|
|
5
|
Proteinler-I ve analizleri
|
|
6
|
Proteinler-II ve analizleri
|
|
7
|
Lipidler-I ve analizleri
|
|
8
|
Lipidler-II ve analizleri
|
|
9
|
Vitaminler-I ve analizleri
|
|
10
|
Vitaminler-II ve analizleri
|
|
11
|
Vitaminler-III ve analizleri
|
|
12
|
Mineraller-I ve analizleri
|
|
13
|
Mineraller-II ve analizleri
|
|
14
|
Besinlerde Fiziksel ve Kimyasal bozulmalar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Fennema`s Food Chemistry, Fourth Edition (Food Science and Technology) by Srinivasan Damodaran (Editor), Kirk L. Parkin (Editor), Owen R. Fennema (Editor), 2007, CRC Press.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Weaver C.; The Food Chemistry Laboratory,CRC Press, Boca Raton, 1996.
|
Dersin Amacı
|
Besin kimyası ve analizlerine yönelik temel kavram ve uygulamaları besinlerin duyusal değerlendirilmesi, besinin yapısında oluşan değişimleri gözlemeye yönelik pratik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Su: yapı ve özellikleri, Gerçek ve Kolloidal Çözeltileri, Karbonhidratlar-I ve analizleri, Karbonhidratlar-II ve analizleri, Proteinler-I ve analizleri, Proteinler-II ve analizleri, Lipidler-I ve analizleri, Lipidler-II ve analizleri, Vitaminler-I ve analizleri, Vitaminler-II ve analizleri, Vitaminler-III ve analizleri, Mineraller-I ve analizleri, Mineraller-II ve analizleri, Besinlerde Fiziksel ve Kimyasal bozulmalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
4
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
2
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
2
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
5
|