Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplum tanımı/ Toplumsal yapıyı oluşturan unsurlar/ Sağlık-hastalık kavramı/ Temel sağlık hizmetleri
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Halk sağlığı kavramı/ Halk sağlığında ilkeler
Toplumun sağlık durumunu belirleme yöntemleri/ Toplumu tanılama/ Değerlendirme
|
K1, Bölüm 4,
|
3
|
Sağlık düzeyi göstergeleri (ölçütler)/ Sosyal bilimler sağlık ilişkisi/ Sağlık Düzeyini etkileyen sosyal faktörler
|
K1, Bölüm 4,
|
4
|
Sağlık Yönetimi
|
K1, Bölüm 14
|
5
|
Toplumda risk grupları/Toplumda kadının yeri, toplumsal cinsiyet
|
K1, Bölüm 1
|
6
|
Sağlık Eğitimi ve İletişim
|
K1, Bölüm 16
|
7
|
Toplum beslenmesi
|
K1, Bölüm 11
|
8
|
Beslenme ve sağlık durumunun saptanmasında antropometrik yöntemler
|
K1, Bölüm 1
|
9
|
Ana Sağlığı ve Aile Planlaması
|
K1, Bölüm 6
|
10
|
Bebeklik ve Çocukluk çağı/Toplumda sık görülen beslenme sorunları, çözüme yönelik öneriler
|
K1, Bölüm 11
|
11
|
Okul çağı ve adölesan dönemi
|
K1, Bölüm 8
|
12
|
Bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü ve yaşlılık sorunları
|
K1, Bölüm 13
|
13
|
Bulaşıcı hastalıkların kontrolü
|
K1, Bölüm 12
|
14
|
Çevre sağlığı/ İş sağlığı
|
K1, Bölüm 9,10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Fatma Tayhan Kartal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Bertan M ve Güler Ç (Ed.) (1995). Halk Sağlığı Temel Bilgiler. 2. Baskı, Ankara; Güneş Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Bilir N. Güler Ç (1989). Epidemiyoloji, Ankara; Hatipoğlu Yayınevi.
|
Dersin Amacı
|
Sağlık ve hastalık kavramlarını, sağlığın korunma ilkeleri, sağlığı korumada yapılan hizmetler, birincil korunmanın ilkeleri ve yöntemleri, toplumda sağlığı ilgilendiren olayları tanıyabilme bu konunun boyutunu araştırabilme, müdahale yöntemi geliştirme ve etkinliğini ölçmesi sağlanır.
|
Dersin İçeriği
|
Toplum tanımı, toplumsal yapıyı oluşturan unsurlar, sağlık hastalık kavramı, temel sağlık hizmetleri, Halk sağlığı kavramı/ Halk sağlığında ilkeler, Toplumun sağlık durumunu belirleme yöntemleri/ Toplumu tanılama/ Değerlendirme, Sağlık düzeyi göstergeleri (ölçütler)/ Sosyal bilimler sağlık ilişkisi/ Sağlık Düzeyini etkileyen sosyal faktörler, Sağlık Yönetimi, Toplumda risk grupları/Toplumda kadının yeri, toplumsal cinsiyet, Sağlık Eğitimi ve İletişim, Toplum beslenmesi, Beslenme ve sağlık durumunun saptanmasında antropometrik yöntemler, Ana Sağlığı ve Aile Planlaması, Bebeklik ve Çocukluk çağı/Toplumda sık görülen beslenme sorunları, çözüme yönelik öneriler, Okul çağı ve adölesan dönemi, Bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü ve yaşlılık sorunları, Bulaşıcı hastalıkların kontrolü, Çevre sağlığı/ İş sağlığı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
2
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|