ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beslenme Biyokimyası-II BES202 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yağda ve suda çözünen vitaminler nasıl metabolize oldukları, hücreler tarafından nasıl alınıp yararlanıldığı ve fonksiyonları tartışır.
    2-Minerallerin vücuttaki rollerini ve minerallerle ilişkili hastalıkları açıklar.
    3-Hormonların vücuttaki rollerini ve hormonlarla ilişkili hastalıkları açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Vitamin Metabolizması K1: Bölüm 10
    2 Yağda Çözünen Vitaminler-I K1: Bölüm 10
    3 Yağda Çözünen Vitaminler-II K1: Bölüm 10
    4 Suda Çözünen Vitaminler-I K1: Bölüm 10
    5 Suda Çözünen Vitaminler-II K1: Bölüm 10
    6 Vitamin Benzeri Bileşikler K1: Bölüm 10
    7 Mineraller-I K1: Bölüm 11
    8 Mineraller-I K1: Bölüm 11
    9 Elzem Eser Elementler K1: Bölüm 11
    10 Nükleik asitlerin yapısal üniteleri, nükleozitler, nükleotidler, inorganik fosfat, nükleotidlerin fonksiyonları, nükleik asitler, polinükleotidler, DNA?nın primer ve sekonder yapısı, DNA replikasyonu, DNA türleri, DNA?nın kimyasal özellikleri. K1: Bölüm 7. K2: Bölüm 4
    11 DNA`nın değişimi ve mutasyonlar, DNA`nın denatürasyonu ve renatürasyonu, DNA`nın paketlenmesi, ekstrakromozomal DNA`lar, RNA, RNA`nın yapısı ve çeşitleri, nükleik asitlerin reaksiyonları, genetik bilginin akışı. K1: Bölüm 7, K2: Bölüm 4
    12 Yaşam Ortamı ve Su: Yaşamın moleküler anlamı, aktivasyon enerjisi, su, suyun iyonizasyonu, pH, asitlik ve bazlık, pH`ın biyolojik önemi, tamponlar, suyun biyolojik görevi, izomerler, monomer ve polimer kavramları. K1: Bölüm 12
    13 Hormonlar K1: Bölüm 9, K2: Bölüm 5
    14 Açlık ve Tokluk Metabolizmasında besin öğeleri K1: Bölüm 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Aksoy, M. (2008). Beslenme Biyokimyası.(İkinci Baskı). Hatiboğlu Yayınları,Ankara. K2: Murray, RK. Graner, DK., Mayes, PA., Rodwell, VW. (1993). Harper`s Biochemistry (23. edition), Lange Medical Publications, USA.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Biyokimyada mikro besin öğeleri ile ilgili temel konuları teorik olarak öğretmek
    Dersin İçeriği Vitamin Metabolizması, Yağda Çözünen Vitaminler, Suda Çözünen Vitaminler, Vitamin Benzeri Bileşikler , Mineraller, Elzem Eser Elementler, Nükleik asitlerin yapısal üniteleri, nükleozitler, nükleotidler, inorganik fosfat, nükleotidlerin fonksiyonları, nükleik asitler, polinükleotidler, DNA?nın primer ve sekonder yapısı, DNA replikasyonu, DNA türleri, DNA?nın kimyasal özellikleri., DNA?nın değişimi ve mutasyonlar, DNA?nın denatürasyonu ve renatürasyonu, DNA?nın paketlenmesi, ekstrakromozomal DNA?lar, RNA, RNA?nın yapısı ve çeşitleri, nükleik asitlerin reaksiyonları, genetik bilginin akışı, Hormonlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 2
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. -
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 4
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 3
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster