Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Besinlere Renk Veren Ögeler (Sebze ve Meyveler)
|
|
2
|
Besinlere Lezzet Veren Öğeler
|
|
3
|
Süt, bileşim ve özellikleri, Süt ürünleri ve analizleri
|
|
4
|
Et bileşimi, Özellikleri ve Et ürünleri ve analizleri
|
|
5
|
Yumurta; Bileşim ve özellikleri ve analizleri
|
|
6
|
Tahıllar: Bileşimi ve özellikleri ve analizleri
|
|
7
|
Tahıl ürünleri ve analizleri
|
|
8
|
Sebze ve meyveler, bileşim ve özellikleri
|
|
9
|
İçecekler
|
|
10
|
Kahve, Kafein
|
|
11
|
Kakao ve Çikolata
|
|
12
|
Fonksiyonel Besinler ve analizleri
|
|
13
|
Fonksiyonel Besinler ve analizleri
|
|
14
|
Genetik Modifiye Besinler
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Fennema`s Food Chemistry, Fourth Edition (Food Science and Technology) by Srinivasan Damodaran (Editor), Kirk L. Parkin (Editor), Owen R. Fennema (Editor), 2007, CRC Press.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Weaver C.; The Food Chemistry Laboratory,CRC Press, Boca Raton, 1996.
|
Dersin Amacı
|
Besin kimyası ve analizlerine yönelik temel kavram ve uygulamaları (besinlerde gerçekleşen kimyasal değişiklikler, kimyasal ve fiziksel reaksiyonlar) hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır
|
Dersin İçeriği
|
Besinlere Renk Veren Ögeler (Sebze ve Meyveler), Besinlere Lezzet Veren Öğeler, Süt, bileşim ve özellikleri, Süt ürünleri ve analizleri, Et bileşimi, Özellikleri ve Et ürünleri ve analizler, Yumurta; Bileşim ve özellikleri ve analizler, Tahıllar: Bileşimi ve özellikleri ve analizler, Tahıl ürünleri ve analizler, Sebze ve meyveler, bileşim ve özellikleri ve analizler, İçecekler, Kahve, Kafein , Kakao ve Çikolata, Fonksiyonel Besinler ve analizler, Genetik Modifiye Besinler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
2
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
5
|