ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Besin Kimyası ve Analizleri-II BES204 BAHAR 3+2 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Besin kalitesinin duyusal olarak değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri açıklar.
    2-Besin bileşenlerinin kimyasal olarak önemli özelliklerini açıklar.
    3-Beslenmeyle ilgili güncel konuları tartışır.
    4-Besinin işlem görmesiyle yapısında oluşan değişimleri değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14570
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 1011010
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   177
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,9 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Besinlere Renk Veren Ögeler (Sebze ve Meyveler)
    2 Besinlere Lezzet Veren Öğeler
    3 Süt, bileşim ve özellikleri, Süt ürünleri ve analizleri
    4 Et bileşimi, Özellikleri ve Et ürünleri ve analizleri
    5 Yumurta; Bileşim ve özellikleri ve analizleri
    6 Tahıllar: Bileşimi ve özellikleri ve analizleri
    7 Tahıl ürünleri ve analizleri
    8 Sebze ve meyveler, bileşim ve özellikleri
    9 İçecekler
    10 Kahve, Kafein
    11 Kakao ve Çikolata
    12 Fonksiyonel Besinler ve analizleri
    13 Fonksiyonel Besinler ve analizleri
    14 Genetik Modifiye Besinler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Fennema`s Food Chemistry, Fourth Edition (Food Science and Technology) by Srinivasan Damodaran (Editor), Kirk L. Parkin (Editor), Owen R. Fennema (Editor), 2007, CRC Press.
    Yardımcı Kitap 1. Weaver C.; The Food Chemistry Laboratory,CRC Press, Boca Raton, 1996.
    Dersin Amacı Besin kimyası ve analizlerine yönelik temel kavram ve uygulamaları (besinlerde gerçekleşen kimyasal değişiklikler, kimyasal ve fiziksel reaksiyonlar) hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır
    Dersin İçeriği Besinlere Renk Veren Ögeler (Sebze ve Meyveler), Besinlere Lezzet Veren Öğeler, Süt, bileşim ve özellikleri, Süt ürünleri ve analizleri, Et bileşimi, Özellikleri ve Et ürünleri ve analizler, Yumurta; Bileşim ve özellikleri ve analizler, Tahıllar: Bileşimi ve özellikleri ve analizler, Tahıl ürünleri ve analizler, Sebze ve meyveler, bileşim ve özellikleri ve analizler, İçecekler, Kahve, Kafein , Kakao ve Çikolata, Fonksiyonel Besinler ve analizler, Genetik Modifiye Besinler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. -
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 3
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. -
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 3
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. 3
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. 2
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster