Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Gıda Analizleri-Giriş
|
K1, Bölüm: Giriş, Sayfa:1-3
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
2
|
Fiziksel Analizler ve Analiz Metotları
|
K7, Bölüm: 6, Sayfa:39-49
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
3
|
Fiziksel Analizler ve Analiz Metotları-2
|
K7, Bölüm: 7, Sayfa:53-63
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
4
|
Duyusal Analizler ve Analiz Metotları
|
K6, Bölüm: 2-11, Sayfa: 27-331
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
5
|
Duyusal Analizler ve Analiz Metotları-2
|
K6, Bölüm: 2-11, Sayfa: 27-331
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
6
|
Mikrobiyolojik Analizler ve Analiz Metotları
|
K1, Bölüm:11, Sayfa:247-291
K2, Bölüm:6, Sayfa:149-246
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
7
|
Mikrobiyolojik Analizler ve Analiz Metotları-2
|
K1, Bölüm:11, Sayfa:247-291
K2, Bölüm:6, Sayfa:149-246
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
8
|
Kimyasal Analizler ve Analiz Metotları
|
K1, Bölüm: 1, Sayfa:13-37
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
9
|
Kimyasal Analizler ve Analiz Metotları-2
|
K1, Bölüm: 1, Sayfa:13-37
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
10
|
Süt ve Süt Ürünleri Kimyası/Analizleri
|
K3, Bölüm: 1-13, Sayfa:1-432
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
11
|
Et ve Et Ürünleri Kimyası/Analizleri
|
K1, Bölüm: 105, Sayfa: 105-136
K4, Bölüm: 1-6, Sayfa:1-410
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
12
|
Yağ Kimyası ve Yağ Analizleri
|
K1, Bölüm: 4, Sayfa: 87-105
K5, Bölüm: 1-4, Sayfa: 1-231
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
13
|
Bitkisel kaynaklı gıda ürünlerinin kimyası ve analizleri
|
K1, Bölüm: 6-7, Sayfa:141-165
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
14
|
Hayvansal kaynaklı gıda ürünlerinin kimyası ve analizleri
|
K4, Bölüm: 1-6, Sayfa:1-410
YK1, İlgili Föy
YK2, İlgili Föy
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Didar ÜÇÜNCÜOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Dokuzlu, C., (2000). Gıda Analizleri, Marmara Yayıncılık, Bursa
K2. Tayar, M., Hecer, C., (2013). Gıda Mikrobiyolojisi, Dora Yayıncılık, Bursa
K3. Metin, M, Öztürk GF., (2002). Süt ve Mamülleri Analiz Yöntemleri, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir
K4. Anar, Ş., (2010). Et ve Et Ürünleri Teknolojisi, Dora Yyaıncılık, Bursa
K5. Kayahan, M., (2008). Yağ Kimyası, TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Yayınları, Ankara
K6. Marsili, R. (1997). Technologies for Analyzing Food Aroma, Marcel Dekker INC., New York, US
K7. Saltan Evrensel, S., (2009). Laboratuvar Teknikleri, Dora Yayıncılık, Bursa
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Weaver, C., (1996). The Food Chemistry Laboratory, CRC Press, Boca Raton
YK2. Üçüncüoğlu, D, (2021). Gıda Kimyası Laboratuvar Föyleri
|
Dersin Amacı
|
Besin kimyası ve analizlerine yönelik temel kavram ve uygulamaları (besinlerde gerçekleşen kimyasal değişiklikler, kimyasal, mikrobiyolojik ve fiziksel reaksiyonlar) hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır
|
Dersin İçeriği
|
Besinlere Renk Veren Ögeler (Sebze ve Meyveler), Besinlere Lezzet Veren Öğeler, Süt, bileşim ve özellikleri, Süt ürünleri ve analizleri, Et bileşimi, Özellikleri ve Et ürünleri ve analizler, Yumurta; Bileşim ve özellikleri ve analizler, Tahıllar: Bileşimi ve özellikleri ve analizler, Tahıl ürünleri ve analizler, Sebze ve meyveler, bileşim ve özellikleri ve analizler, İçecekler, Kahve, Kafein , Kakao ve Çikolata, Fonksiyonel Besinler ve analizler, Genetik Modifiye Besinler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
-
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
5
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
5
|