Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Türkiye`de ve dünyada anne-çocuk beslenmesinin önemi
|
|
2
|
Gebelik Fizyolojisi, Sorunları ve Fetal Beslenme
|
|
3
|
Gebelikte enerji ve besin ögesi gereksinmeleri
|
|
4
|
Laktasyon Fizyolojisi, Sorunları
|
|
5
|
Laktasyonda enerji ve besin ögesi gereksinmeleri
|
|
6
|
Anne sütünün önemi bileşimi
|
|
7
|
0-1 Yaş Bebek Beslenmesi, gastrointestinal sistem gelişimi
|
|
8
|
0-1 Yaş Bebek Beslenmesi, enerji ve besin ögesi gereksinmeleri
|
|
9
|
Tamamlayıcı beslenme
|
|
10
|
Bebek mamaları
|
|
11
|
Okul öncesi çocukların beslenmesi
|
|
12
|
Okul çağı çocukların beslenmesi
|
|
13
|
Adölesan çağı beslenmesi
|
|
14
|
Adölesan çağı beslenmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Baysal A. Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 18. Baskı.
|
Dersin Amacı
|
Anne ve çocuk beslenmesi (her yaş grubu çocuk, gebe ve emzikli kadın beslenmesi, bebek beslenmesinde kullanılan formülaların özellikleri) konuları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Türkiye?de ve dünyada anne-çocuk beslenmesinin önemi, Gebelik Fizyolojisi, Sorunları ve Fetal Beslenme, Gebelikte enerji ve besin ögesi gereksinmeleri, Laktasyon Fizyolojisi, Sorunları, Laktasyonda enerji ve besin ögesi gereksinmeleri, Anne sütünün önemi bileşimi, 0-1 Yaş Bebek Beslenmesi, gastrointestinal sistem gelişimi, 0-1 Yaş Bebek Beslenmesi, enerji ve besin ögesi gereksinmeleri, Tamamlayıcı beslenme, Bebek mamaları, Okul öncesi çocukların beslenmesi, Okul çağı çocukların beslenmesi, Adölesan çağı beslenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
2
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
2
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|