Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Besin Kontrolü ve Mevzuatına Giriş
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
Kalite Kavramı ve Besinlerin Kalite Öğeleri
|
K1: Bölüm 1
|
3
|
Dünyada ve Türkiye`de Gıda Güvenliğinin Genel Durumu
|
K1: Bölüm 2
|
4
|
Türkiye`de Gıda Kodeksi ve Gıda Denetimi
|
K1: Bölüm 3
|
5
|
Türk Gıda Kodeksi Gıdaları Etiketleme ve Tüketicileri Bilgilendirme Yönetmeliği
|
K1: Bölüm 3
|
6
|
Ulusal ve Uluslararası Gıda Standartları ve Kontrol Kriterleri
|
K1: Bölüm 3
|
7
|
Gıda Güvenliğinde Riskler-1
|
K1: Bölüm 4
|
8
|
Gıda Güvenliğinde Riskler-2
|
K1: Bölüm 4
|
9
|
Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri-1
|
K1: Bölüm 5
|
10
|
Gıda Güvenliği Yönetim Sistemleri-2
|
K1: Bölüm 5
|
11
|
Gıda Güvenliği ile İlgili Diğer Düzenlemeler
|
K1: Bölüm 5
|
12
|
GDO ile ilgili yasal düzenlemeler
|
K2: Biyogüvenlik kanunu
|
13
|
Besin Tebliğleri-1
|
K2: Tebliğler (Ekmek vb.)
|
14
|
Besin Tebliğleri-2
|
K2:Tebliğler (Et vb.)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Hüdayi Erçoşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Artık N., Şanlıer N. ve Ceyhun Sezgin A. 2019. Gıda Kontrolü ve Mevzuatı. Vize yayıncılık Ankara.
2. Mevzuat Bilgi Sistemi. https://www.mevzuat.gov.tr/#tebligler
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ulusal ve uluslararası besinlerle ilgili güvenlik, denetim, riskler, yönetim sistemleri ve mevzuat ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Besin Kontrolü ve Mevzuatı ile ilgili tanımlar, besinlerde kalite, gıda güvenliği, gıda kodeksi, gıda katkı maddeleri, toksik bileşikler ve sağlık üzerine etkileri, gıda yönetim sistemleri, GDO besinler ve yasalar, çeşitli tebliğler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
5
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|