Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çocuk Hastalıklarında Diyet Tedavisinin Önemi ve İlkeleri
|
|
2
|
Çocukluk çağı şişmanlığının nedenleri, komplikasyonları ve tedavisi
|
|
3
|
Çocukluk çağı şişmanlığının nedenleri, komplikasyonları ve tedavisi
|
|
4
|
Protein enerji malnütrisyonu ve diyet tedavisi
|
|
5
|
Protein enerji malnütrisyonu ve diyet tedavisi
|
|
6
|
Akut gastroenteritlerin nedenleri ve diyet tedavisi
|
|
7
|
Enfeksiyon hastalıklarında diyet tedavisi
|
|
8
|
Enfeksiyon hastalıklarında diyet tedavisi
|
|
9
|
Malabsorbsiyonlar ve diyet tedavisi
|
|
10
|
Malabsorbsiyonlar ve diyet tedavisi
|
|
11
|
Kongenital kalp hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
12
|
Tip 1 diyabet ve diyet tedavisi
|
|
13
|
Tip 1 diyabet ve diyet tedavisi
|
|
14
|
Tip 2 diyabet ve diyet tedavisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bebeklerde, çocuklarda veya adölesanlarda görülen, doğuştan veya sonradan kazanılmış akut veya kronik çeşitli hastalıkların özelliklerini ve bunlara uygun diyet planlama hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk hastalıklarında diyet tedavisinin önemi ve ilkeleri, çocukluk çağı şişmanlığı nedenleri, komplikasyonları ve tedavisi, prematüre bebeklerin özellikleri, gereksinimleri ve beslenme ilkeleri, protein enerji malnütrisyonu ve diyet tedavisi, akut gastroenteritlerin nedenleri ve diyet tedavisi , enfeksiyon hastalıklarında diyet tedavisi, malabsorbsiyonlar ve diyet tedavisi, tip 1 ve 2 diyabet ve diyet tedavisi, konjenital kalp hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
5
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|