ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Hastalıklarında Beslenme-I BES301 GÜZ 2+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tıbbi beslenme tedavisi sonuçlarını değerlendirir.
    2-Akut veya kronik hastalıkların oluşum nedenlerini açıklar.
    3-Hastalıklara ilişkin klinik ve biyokimyasal farklılıkları yorumlar.
    4- Hastalık türlerine göre diyet planı tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   139
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,63 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk Hastalıklarında Diyet Tedavisinin Önemi ve İlkeleri
    2 Çocukluk çağı şişmanlığının nedenleri, komplikasyonları ve tedavisi
    3 Çocukluk çağı şişmanlığının nedenleri, komplikasyonları ve tedavisi
    4 Protein enerji malnütrisyonu ve diyet tedavisi
    5 Protein enerji malnütrisyonu ve diyet tedavisi
    6 Akut gastroenteritlerin nedenleri ve diyet tedavisi
    7 Enfeksiyon hastalıklarında diyet tedavisi
    8 Enfeksiyon hastalıklarında diyet tedavisi
    9 Malabsorbsiyonlar ve diyet tedavisi
    10 Malabsorbsiyonlar ve diyet tedavisi
    11 Kongenital kalp hastalıkları ve diyet tedavisi
    12 Tip 1 diyabet ve diyet tedavisi
    13 Tip 1 diyabet ve diyet tedavisi
    14 Tip 2 diyabet ve diyet tedavisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bebeklerde, çocuklarda veya adölesanlarda görülen, doğuştan veya sonradan kazanılmış akut veya kronik çeşitli hastalıkların özelliklerini ve bunlara uygun diyet planlama hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Çocuk hastalıklarında diyet tedavisinin önemi ve ilkeleri, çocukluk çağı şişmanlığı nedenleri, komplikasyonları ve tedavisi, prematüre bebeklerin özellikleri, gereksinimleri ve beslenme ilkeleri, protein enerji malnütrisyonu ve diyet tedavisi, akut gastroenteritlerin nedenleri ve diyet tedavisi , enfeksiyon hastalıklarında diyet tedavisi, malabsorbsiyonlar ve diyet tedavisi, tip 1 ve 2 diyabet ve diyet tedavisi, konjenital kalp hastalıkları ve diyet tedavisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 4
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 5
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. -
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. 2
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. 3
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster