ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplumda Beslenme Durumunun Saptanması BES309 GÜZ 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Beslenme durumunu saptama yöntemlerini açıklar.
    2-Bu yöntemleri kullanarak hasta ve sağlıklı bireylerin beslenme durumunu saptar.
    3-Çeşitli grupların beslenme durumunu saptamak için araştırma planlar.
    4-Araştırmayı rapor haline getirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Beslenme durumunun saptanması ve önemi Y1, bölüm 6
    2 Anket Uygulama K1, Bölüm 1.1
    3 Antropometrik Yöntemler K1, Bölüm 9
    4 Antropometrik Yöntemler K1, Bölüm 9
    5 Klinik belirtiler K1, Bölüm 26
    6 Biyokimyasal ve hematolojik yöntemler K1, Bölüm 15
    7 Biyofizik yöntemlerle beslenme durumunun saptanması-1 Y1, Bölüm 6, K2, 67-142
    8 Biyofizik yöntemlerle beslenme durumunun saptanması-2 Y1, Bölüm 6
    9 Besin tüketim araştırmaları K1, Bölüm 2
    10 Dolaylı Yöntemlerle Beslenme Durumunun Saptanması, Ekolojik faktörler K1, Bölüm 3
    11 Beslenme durumunu tarama araçları-I K1, Bölüm 1
    12 Beslenme durumunu tarama araçları-II K1, Bölüm 1
    13 Diyet kalite indeksleri K1, Bölüm 4
    14 Enerji harcaması saptama yöntemleri K2, 67-142
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Fatma Tayhan Kartal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gibson, R.S. 2005. Principles of Nutritional Assessment, Oxford University Press, New York 2. Pekcan G. 2008. Beslenme Durumunun Saptanması, Diyet El Kitabı. Hatipoğlu Yayınları: 116, Yükseköğretim Dizisi:36, Hatiboğlu Yayınevi, s.67-141, Ankara.
    Yardımcı Kitap 1. Nişancı Kılıç F, Şanlıer N, Türker P, Aktaç Ş, Hızlı Güldemir H, Çalık G, Eşer Durmaz S. (2020). Vakalarla Öğreniyorum: Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi-1. (2. Baskı) Hedefcs Basın Yayın, Ankara
    Dersin Amacı Beslenme durumunu saptama yöntemleri ( antropometrik yöntemler, klinik bulgular, biyokimyasal ve biyofizik bulgular, besin tüketim araştırmaları, sağlık istatistikleri, ekolojik faktörler) hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Beslenme durumunu saptama yöntemleri ve önemi, Anket Uygulama, Antropometrik Yöntemler, Klinik belirtiler, Biyokimyasal ve hematolojik yöntemler, Biyofizik yöntemler, Sağlık istatistikleri; yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları, Besin tüketim araştırmaları, Beslenme durumunu tarama araçları-yeme indeksler, Ekolojik faktörler, enerji harcaması saptama yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 3
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 3
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 5
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. -
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. 3
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster