Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Seminer nedir, nasıl hazırlanır.
|
K1:Bölüm 1-3
|
2
|
Seminer konusunun belirlenmesi
|
K1: Bölüm 2, YK1:Sayfa 10-15
|
3
|
Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
|
K1: Bölüm 11
|
4
|
Seminer konusuyla ilgili literatür taraması
|
K1: Bölüm 12
|
5
|
Elde edilen kaynaklardaki bilgilerin değerlendirilmesi
|
K1: Bölüm4-5
|
6
|
Seminer raporu hazırlanılması
|
K1:Bölüm 19
|
7
|
Seminer raporu hazırlanılması
|
K1: Bölüm 22
|
8
|
Seminer raporu hazırlanılması
|
K1: Bölüm 23
|
9
|
Seminer raporu hazırlanılması
|
K1:Bölüm 24
|
10
|
Seminer raporu hazırlanılması
|
K1: Bölüm 25
|
11
|
Seminer sunumu
|
YK1:Sayfa1-9
|
12
|
Seminer sunumu
|
YK1: Sayfa 10-19
|
13
|
Seminer sunumu
|
YK1: Sayfa 20-25
|
14
|
Seminer sunumu
|
YK1:Sayfa 26-33
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Karacan M., Usta, A. (2021). Sağlık Alanında Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. TÜBİTAK. Etkili Sunumlar İçin El Kitabı.
https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf
|
Dersin Amacı
|
Beslenme ve diyetetik alanındaki yenilikleri takip etmek.
|
Dersin İçeriği
|
Seminer nedir, nasıl hazırlanır, Seminer konusunun belirlenmesi, Seminer konusuyla ilgili literatür taraması, Elde edilen kaynaklardaki bilgilerin değerlendirilmesi, Seminer raporu hazırlanılması, Seminer raporu hazırlanılması, Seminer sunumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
5
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
5
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
2
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
1
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|