Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Girişimci ve Girişimcilik kavramları
|
|
2
|
Girişimcinin özellikleri, Girişimci kişiliğin oluşumu
|
|
3
|
Girişimcilik türleri
|
|
4
|
Girişimciliğin ortaya çıkışı
|
|
5
|
Başarılı girişimcilerin özellikleri, girişimcilik kültürünün geliştirilmesi
|
|
6
|
Girişimcilikte başarı ve başarısızlık faktörleri
|
|
7
|
Dünya ve Türkiye`deki girişimcilik örnekleri
|
|
8
|
Beslenme ve Diyetetikte girişimcilik örnekleri
|
|
9
|
İş kurma süreci
|
|
10
|
İş planı
|
|
11
|
Beslenme ve Diyetetikte iş kurma süreci ve iş planı örnekleri
|
|
12
|
Çevre analizi, pazar araştırması
|
|
13
|
Girişimcilere yönelik destekler
|
|
14
|
Beslenme ve Diyetetikle ilgili örnek iş planı oluşturma
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Rıdvan Yurtseven, Girişimcilik, Detay Yayıncılık, 2007
|
Yardımcı Kitap
|
1. Girişimcilik, M.Tekin, Güney ofset yayıncılık, 2005.
|
Dersin Amacı
|
Beslenme ve Diyetetikte Girişimcilik kavramları ve süreci hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Girişimci ve Girişimcilik kavramları, Girişimcinin özellikleri,, Girişimci kişiliğin oluşumu, Girişimcilik türleri, Girişimciliğin ortaya çıkışı, Başarılı girişimcilerin özellikleri, girişimcilik kültürünün geliştirilmesi, Girişimcilikte başarı ve başarısızlık faktörleri, Dünya ve Türkiye`deki girişimcilik örnekleri, Beslenme ve Diyetetikte girişimcilik örnekleri, İş kurma süreci, İş planı, Beslenme ve Diyetetikte iş kurma süreci ve iş planı örnekleri, Çevre analizi, pazar araştırması, Girişimcilere yönelik destekler, Beslenme ve Diyetetikle ilgili örnek iş planı oluşturma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
4
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|