Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Karaciğer ve Pankreas Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi
|
K3 (sy. 180-190), K5 (böl. 12)
|
2
|
Yeme Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi
|
K4 (sy. 150-181)
|
3
|
Böbrek Hastalıklarında Tıbbı Beslenme Tedavisi I
|
K1 (sy. 679-718) K3 (sy.200-211)
|
4
|
Böbrek Hastalıklarında Tıbbı Beslenme Tedavisi II
|
K1 (sy. 679-718) K3 (sy.200-211)
|
5
|
Çocukluk Çağı Kanserleri ve Tıbbi Beslenme Tedavisi I
|
K1 (sy. 719-756) K3 (sy.162-173)
|
6
|
Çocukluk Çağı Kanserleri ve Tıbbi Beslenme Tedavisi II
|
K1 (sy. 719-756) K3 (sy.162-173)
|
7
|
Nörolojik Sorunlu Çocuklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi I
|
K1 (757-784), K3 (sy.200-230)
|
8
|
Nörolojik Sorunlu Çocuklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi II
|
K1 (757-784), K3 (sy.200-230)
|
9
|
Pediatrik Enteral Parenteral Beslenme
|
K1(785-834), K5( böl. 19, böl 20), K3 (sy. 80-117)
|
10
|
Yanık ve Yaralanmalarda Tıbbi Beslenme Tedavisi
|
K4 (sy. 126-140), K5 (böl. 18)
|
11
|
Prematüre Beslenmesi
|
K1 (sy. 95-134), K5 (böl. 4)
|
12
|
Enfeksiyon Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi I
|
K1 (sy. 635-678), K3 (sy. 242-248)
|
13
|
Enfeksiyon Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi II
|
K1 (sy. 635-678), K3 (sy. 242-248)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Uzm. Dyt. Özlem AKSU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Köksal, G., & Gökmen, H. (2000). Çocuk hastalıklarında beslenme tedavisi. Hatipoğlu Yayınları.
2.Şanlıer N.(Ed.) (2000). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi- 2.Hedef Yayıncılık, Ankara.
3.Şanlıer N.(Ed.) (2000). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi- 3.Hedef Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1-Şanlıer N.(Ed.) (2000). Vakalarla Öğreniyorum: Çocuk Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi- 1.Hedef Yayıncılık, Ankara.
2-Queen Samour P. Kathy King K. (2016). Pediatrik Beslenmenin Esasları. Çeviri: Samur FG. Nobel Tıp, Ankara.
3-Shaw W. (2014). Clinical peadiatric dietetics, Fourth Edition,Wiley-Blackwell,UK.
|
Dersin Amacı
|
Bebeklerde, çocuklarda veya adölesanlarda görülen, doğuştan veya sonradan kazanılmış akut veya kronik çeşitli hastalıkların özelliklerini ve bunlara uygun tıbbi beslenme programını planlama hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Karaciğer ve Pankreas Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi, Yeme Bozuklukları ve Tıbbi Beslenme Tedavisi,Böbrek HastalıklarındaTıbbı Beslenme Tedavisi, Böbrek HastalıklarındaTıbbı Beslenme Tedavisi II, Çocukluk Çağı Kanserleri ve Tıbbi Beslenme Tedavisi, Çocukluk Çağı Kanserleri ve Tıbbi Beslenme Tedavisi II, Nörolojik Sorunlu Çocuklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi I, Nörolojik Sorunlu Çocuklarda Tıbbi Beslenme Tedavisi II, Pediatrik Enteral Parenteral Beslenme, Yanık ve Yaralanmalarda Tıbbi Beslenme Tedavisi, Prematüre Beslenmesi, Enfeksiyon Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi , Enfeksiyon Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi II
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
5
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|