Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Prematüre bebeklerin özellikleri, gereksinimleri ve beslenme ilkeler
|
|
2
|
Prematüre bebeklerin özellikleri, gereksinimleri ve beslenme ilkeler
|
|
3
|
Besin alerjileri ve diyet tedavisi
|
|
4
|
Böbrek hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
5
|
Böbrek hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
6
|
Onkolojik hastalıklar ve diyet tedavisi
|
|
7
|
Onkolojik hastalıklar ve diyet tedavisi
|
|
8
|
Doğuştan metabolizma hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
9
|
Doğuştan metabolizma hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
10
|
Doğuştan metabolizma hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
11
|
Doğuştan metabolizma hastalıkları ve diyet tedavisi
|
|
12
|
Enteral beslenme
|
|
13
|
Paranteral beslenme
|
|
14
|
Enteral- Paranteral beslenme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bebeklerde, çocuklarda veya adölesanlarda görülen, doğuştan veya sonradan kazanılmış akut veya kronik çeşitli hastalıkların özelliklerini ve bunlara uygun diyet planlama hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Prematüre bebeklerin özellikleri, gereksinimleri ve beslenme ilkeler, besin alerjileri ve diyet tedavisi, böbrek hastalıkları ve diyet tedavisi, onkolojik hastalıklar ve diyet tedavisi, doğuştan metabolizma hastalıkları ve diyet tedavisi, enteral beslenme, paranteral beslenme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
5
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|