Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Epidemiyolojiye giriş (tanımı, kullanılan veri kaynakları)
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Epidemiyolojide Araştırma Yöntemleri
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
PEM ve Epidemiyolojisi, Büyümenin İzlenmesi
|
YK1, Bölüm 8, 9, 10, 11
|
4
|
Şişmanlık ve Beslenmeye Bağlı Kronik Hastalıklar
|
YK1, Bölüm 33,35, 36, 37, 38, 39, 40
|
5
|
İyot Yetersizliği Hastalıkları ve Epidemiyolojisi
|
YK1, Bölüm 5
|
6
|
Beslenme Anemileri ve Epidemiyolojisi
|
YK1, Bölüm 34
|
7
|
Raşitizm, Osteoporoz ve Osteomalasia
|
YK1, Bölüm 44
|
8
|
Diş Çürükleri ve ve Epidemiyolojisi
|
YK1, Bölüm 28
|
9
|
Folat ve Çinko Yetersizliği
|
YK1, Bölüm 4,5
|
10
|
Diğer Vitamin ve Mineral Yetersizlikleri
|
YK1, Bölüm 4,5
|
11
|
Yaşlı Beslenmesi
|
YK1, Bölüm 13
|
12
|
İşçi Beslenmesi
|
YK1, Bölüm 12
|
13
|
Afet Durumlarında Beslenme
|
K1, Bölüm 9
|
14
|
Beslenme Plan ve Politikaları
|
YK1, Bölüm 21, 22
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Fatma Tayhan Kartal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Bilgel, N.2002. Epidemiyoloji.Burak Ofset, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
1. Mahan, L.K., Escott-Stump, S. 2008. Krause`s Food Nutrition and Diet Therapy. Elseiver, Canada.
|
Dersin Amacı
|
Toplumda görülen beslenme sorunlarını (PEM, şişmanlık, vitamin-mineral yetersizlikleri, diyetle ilişkili kronik hastalıklar), nedenlerini, çözüm yolları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Epidemiyoloji (tanımı, kullanılan veri kaynakları, araştırma yöntemleri), Beslenme Epidemiyolojisi, Toplum Beslenmesi, Beslenme Sorunları, PEM ve Epidemiyolojisi, Büyümenin İzlenmesi, Şişmanlık ve Epidemiyolojisi, Diyetle İlişkili Kronik Hastalıklar ve Epidemiyolojisi, İyot Yetersizliği Hastalıkları ve Epidemiyolojisi, Beslenme Anemileri ve Epidemiyolojisi, Raşitizm, Osteoporoz ve Osteomalasia, Diş Çürükleri ve ve Epidemiyolojisi, Diğer Vitamin ve Mineral Yetersizlikleri, Yaşlı Beslenmesi, İşçi Beslenmesi, Afet Durumlarında Beslenme, Sorunların Çözümü, Besin ve Beslenme Politikaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
5
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|