Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Beslenme eğitimi ilkeleri, uygulanacak yöntemler
|
|
2
|
Eğitim konularının hazırlanması
|
|
3
|
Eğitim konularının hazırlanması
|
|
4
|
Eğitim konularının hazırlanması
|
|
5
|
Eğitim materyallerinin hazırlanması
|
|
6
|
Eğitim materyallerinin hazırlanması
|
|
7
|
Eğitim materyallerinin hazırlanması
|
|
8
|
Eğitimlerin gruplar halinde sunumu
|
|
9
|
Eğitimlerin gruplar halinde sunumu
|
|
10
|
Eğitimlerin gruplar halinde sunumu
|
|
11
|
Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde kullanılacak yöntemler
|
|
12
|
Verilerin girişi ve değerlendirilmesi
|
|
13
|
Verilerin tablolar haline getirilmesi
|
|
14
|
Sonuç raporunun sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Şinasi AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Baysal A. Beslenme. 13. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2011
|
Yardımcı Kitap
|
1. T. C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Md./ H.Ü. Beslenme ve Diyetetik Bölümü. Türkiye?ye Özgü Beslenme Rehberi, Ankara, 2004.
2. T.C. S.B Temel Sağlık Hizmetleri Genel Md. Gıda Güvenliği Daire Başkanlığı. Beslenme Bilgi Serisi. Ekim 2006.
|
Dersin Amacı
|
Toplumun beslenme durumu ve beslenme alışkanlıklarının saptanması, değerlendirilmesi ve yorumlanması, yeterli ve dengeli beslenme konusunda birey ve toplumun bilinçlendirilmesi ve eğitimidir.
|
Dersin İçeriği
|
Beslenme eğitimi ilkeleri, uygulanacak yöntemler, Eğitim konularının hazırlanması, Eğitim materyallerinin hazırlanması, Eğitimlerin gruplar halinde sunumu, Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde kullanılacak yöntemler, Verilerin girişi ve değerlendirilmesi, Verilerin tablolar haline getirilmesi, Sonuç raporunun sunumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
3
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|