Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel araştırma konusu aranır
|
|
2
|
Bilimsel araştırma konusu aranır
|
|
3
|
Bilimsel araştırma konusu aranır
|
|
4
|
Çalışma yöntemi belirlenir
|
|
5
|
Çalışma yöntemi belirlenir
|
|
6
|
Çalışma yöntemi belirlenir
|
|
7
|
Veri toplama, deney yapma
|
|
8
|
Veri toplama, deney yapma
|
|
9
|
Veri toplama, deney yapma
|
|
10
|
Veri toplama, deney yapma
|
|
11
|
Veri toplama, deney yapma
|
|
12
|
Veri toplama, deney yapma
|
|
13
|
Verilerin değerlendirilmesi
|
|
14
|
Rapor sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Şinasi AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1.Büyüköztürk, Ş.,Kılıç E.,Akgün, Ö., Karadeniz Ş.,Demirel, F., Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Pegem Yayıncılık, Ankara.
2.Erdem,M. ve Akman,Y. 1998. Gelişim ve öğrenme. Arkadaş Yayınları. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin bilimsel bir konuda araştırma planlaması, veri toplaması, değerlendirmesi ve raporlaması amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel araştırma konusu aranır, Çalışma yöntemi belirlenir, Veri toplama, deney yapma, Verilerin değerlendirilmesi, Rapor sunumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
2
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
5
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|