Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
2
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
3
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
4
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
5
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
6
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
7
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
8
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
9
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
10
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
11
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
12
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
13
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
14
|
Hastane ve Kurum diyetisyenliğine pratik olarak hazırlama
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Şinasi AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Baysal, A ve ark. (2018) Diyet El Kitabı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. 10. baskı
|
Yardımcı Kitap
|
2. Ayşe Baysal, Beslenme, Hatiboğlu Yayınevi, 18. Baskı
|
Dersin Amacı
|
Diyetisyenliğin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kurum ve hastane diyetisyenleri ile akademik personel danışmanlığında öğrencilerin kurum ve hastane diyetisyenliğine pratik olarak hazırlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
5
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
5
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
5
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|