ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Mutfak Kültürü BES110 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk Mutfağının genel kültürel özellikleri ve tarihsel gelişimini açıklar.
    2-Türk Mutfağına özgü yiyecek-içecekler, hazırlama-pişirme yöntemlerinin, sofra düzeninin ve kullanılan araç-gereçleri açıklar.
    3- Bölgelere/yörelere göre mutfakları karşılaştırır.
    4-Özel günler ve etkinliklerde Türk Mutfağı uygulamalarını açıklar, beslenme önerilerinde bu uygulamaları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk mutfak kültürü ve tarihi, Türk mutfağına özgü yiyecek-içecekler, ve kullanılan araç-gereçler, sofra düzeni
    2 Türk mutfağında hazırlama pişirme yöntemleri geleneksel ve bölgesel/yöresel besin işleme ve saklama uygulamaları
    3 İç Anadolu bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
    4 Doğu Anadolu bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
    5 Güneydoğu Anadolu bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
    6 Karadeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
    7 Ege Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
    8 Ara Sınav
    9 Akdeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
    10 Marmara Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları
    11 Özel gün ve etkinliklerde Türk mutfak kültürü ve uygulamaları
    12 Özel gün ve etkinliklerde Türk mutfak kültürü ve uygulamaları
    13 Osmanlı Mutfağı
    14 Türkiye de yaşayan farklı etnik kökenlerin beslenme alışkanlıkları
    15 Yaran kültürü - Çankırı örneği ve diğer yaran kültürleri ile kıyaslanması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Öğr. Gör. Sevinç BAKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Şanlıer N., Sürücüoğlu MS. Türk Mutfağı, Ankara, 2019
    Yardımcı Kitap Kutluay Merdol, T., Beslenme Antropolojisi, Ankara, 2012
    Dersin Amacı Türk mutfağının tarih ve kültürünün ulusal ve bölgesel/yöresel çerçevede yiyecekler, içecekler, bunların hazırlanması, pişirilmesi, işlenmesi ile ilgili bilgiler vermek, bu işlemler için gerekli araç-gereç ve kullanılan yöntemleri öğretmek
    Dersin İçeriği Türk mutfak kültürü ve tarihi, Türk mutfağına özgü yiyecek-içecekler, ve kullanılan araç-gereçler, sofra düzeni Türk mutfağında hazırlama pişirme yöntemleri geleneksel ve bölgesel/yöresel besin işleme ve saklama uygulamaları İç Anadolu bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları Doğu Anadolu bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları Güneydoğu Anadolu bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları Karadeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları Ege Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları Akdeniz Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları Marmara Bölgesi mutfak kültürü ve uygulamaları Özel gün ve etkinliklerde Türk mutfak kültürü ve uygulamaları Özel gün ve etkinliklerde Türk mutfak kültürü ve uygulamaları Osmanlı Mutfağı Türkiye de yaşayan farklı etnik kökenlerin beslenme alışkanlıkları Yaran kültürü - Çankırı örneği ve diğer yaran kültürleri ile kıyaslanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 1
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. -
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 1
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 1
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. 2
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster