Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mutfak ve mutfak kültürünün tarihsel süreci
|
K1
|
2
|
Fransız mutfağı ve kültürü ,
|
K2 VE K3
|
3
|
Uzakdoğu mutfağı ve kültürü
|
K2 VE K3
|
4
|
İtalyan mutfağı ve kültürü
|
K2 VE K3
|
5
|
Rus mutfağı ve kültürü
|
K2 VE K3
|
6
|
Meksika mutfağı ve kültürü
|
K2 VE K3
|
7
|
Balkan mutfağı ve kültürü
|
K2 VE K3
|
8
|
Arap ülkeleri mutfağı ve kültürü,
|
K2 VE K3
|
9
|
Hindistan mutfağı ve kültürü,
|
K2 VE K3
|
10
|
Türki Cumhuriyetlerin mutfağı ve kültürü,
|
K2 VE K3
|
11
|
Almanya mutfağı ve kültürü
|
K2 VE K3
|
12
|
Diğer ülkelerden seçme mutfak kültürleri
|
K2 VE K3
|
13
|
Dünya çapında beslenme akımları ve toplumlara etkisi
|
YK1
|
14
|
Gelenekselden modern çağa değişen yeme davranışı ve kültürü.
|
YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Sevinç Bakan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Merdol, TK.(2018). Beslenme Antropolojisi-I. 3. Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınları
K2: Holand M. (2016).Yemek Atlası Otuz Sekiz Mutfakta Dünya Turu.1.baskı, YapıKredi Yayınları.
K3: FumeyG., Etcheverrıa O. Dünya Mutfakları Atlası (2007) NTV yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Çeşitli beslenme akımları ile ilgili bilimsel makaleler
YK2: Yeme davranışı ve kültürü ile ilgili bilimsel makaleler
|
Dersin Amacı
|
Dünya mutfakları ile temel bilgileri kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Mutfak ve mutfak kültürünün tarihsel süreci ,Fransız mutfağı ve kültürü ,Uzakdoğu mutfağı ve kültürü ,İtalyan mutfağı ve kültürü, Rus mutfağı ve kültürü,Meksika mutfağı ve kültürü,Balkan mutfağı ve kültürü,Arap ülkeleri mutfağı ve kültürü,Hindistan mutfağı ve kültürü,Türki Cumhuriyetlerin mutfağı ve kültürü,Almanya mutfağı ve kültürü ,Diğer ülkelerden seçme mutfak kültürleri ,Dünya çapında beslenme akımları ve toplumlara etkisi ,Gelenekselden modern çağa değişen yeme davranışı ve kültürü.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
1
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
1
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
1
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|