Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yemek ve kültür
|
|
2
|
Dünyadaki geleneksel besinler
|
|
3
|
Çin mutfağı -Japon mutfağı
|
|
4
|
Afrika mutfağı-Amerika mutfağı
|
|
5
|
Arap Mutfağı-Fransız mutfağı
|
|
6
|
İtalyan mutfağı-Meksika mutfağı
|
|
7
|
Kore mutfağı-Rus mutfağı-Hint Mutfağı
|
|
8
|
Asya mutfağı - Balkan Mutfağı
|
|
9
|
Ülkelerdeki içecek kültürü
|
|
10
|
Yeme akımları (slowfood, fast food, vejeteryanlık vb).
|
|
11
|
Dinlere göre mutfak kültürü
|
|
12
|
Sunum
|
|
13
|
Sunum
|
|
14
|
Sunum
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Beslenme Antropolojisi, Türkan Kutluay Merdol
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünya mutfakları ile temel bilgileri kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Yemek ve kültür, Dünyadaki geleneksel besinler, Çin mutfağı -Japon mutfağı, Afrika mutfağı-Amerika mutfağı, Arap Mutfağı-Fransız mutfağı, İtalyan mutfağı-Meksika mutfağı, Kore mutfağı-Rus mutfağı-Hint Mutfağı, Asya mutfağı - Balkan Mutfağı, Ülkelerdeki içecek kültürü, Yeme akımları (slowfood, fast food, vejeteryanlık vb)., Dinlere göre mutfak kültürü, Sunum
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
1
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
1
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
1
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
1
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|