Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Beslenme Antropolojisine Giriş
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme-1
|
K1, Bölüm 2-3
|
3
|
Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme-2
|
K1, Bölüm 2-3
|
4
|
Tarih Öncesi ve Sonrası Dönemlerde Mutfak
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Antik Dönemlerinde Beslenme
|
K1, Bölüm 6
|
6
|
Sürdürülebilir Beslenme-1
|
K1, Bölüm 12
|
7
|
Sürdürülebilir Beslenme-2
|
K1, Bölüm 12
|
8
|
Dinler ve Beslenme-1
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
Dinler ve Beslenme-2
|
K1, Bölüm 8
|
10
|
Besin Seçimi ve Kültür-1
|
K1, Bölüm 9, 11
|
11
|
Besin Seçimi ve Kültür-2
|
K1, Bölüm 9, 11
|
12
|
Cinsiyetçilik ve Yemek Kültürü-1
|
K1, Bölüm 12
|
13
|
Cinsiyetçilik ve Yemek Kültürü-2
|
K1, Bölüm 12
|
14
|
Gıda reklamlarında subliminal mesaj
|
K2, s.179-192.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Beslenme Antropolojisi-1, Prof. Dr. Türkan Kutluay Merdol, Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 2012 (2. Baskı).
K2. Çakıral, M. (2016). Televizyon kıskacında çocuk ve subliminal mesajlar (1. Baskı). FERFİR Eğitim ve Yayıncılık
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Tarihsel süreçte beslenme alışkanlıklarının değişimi-gelişimi, farklı dinlerde beslenme alışkanlıkları, beslenmeyi etkileyen sosyal, ekonomik, kültürel, politik, coğrafik nedenler/faktörler, ülkemiz ve ülkeler arası beslenme alışkanlıklarındaki farklılıklar konularında bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Beslenme Antropolojisine Giriş, Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme, Tarihsel süreçte farklı yaşam ve yerleşim biçimlerine göre beslenme, Tarih Öncesi ve Sonrası Dönemlerde Mutfak, Antik ve Hitit Dönemlerinde Beslenme, Yeme Araçları, Dinler ve Beslenme, Öğünler Besin Seçimi ve Kültür, Öğünler Besin Seçimi ve Kültür, Türk Mutfağı, Yöresel Türk Mutfakları, Dünya Mutfakları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
1
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|