Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemi
|
|
2
|
Fiziksel Uygunluk ve Beslenme
|
|
3
|
Çocuklar (fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar)
|
|
4
|
Çocuklar (fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar)
|
|
5
|
Yetişkinler (fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar)
|
|
6
|
Yetişkinler (fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar)
|
|
7
|
Yetişkinler (fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar)
|
|
8
|
Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi
|
|
9
|
Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi
|
|
10
|
Egzersizin Hastalıklarla İlişkisi
|
|
11
|
Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamalarındaki Egzersizler
|
|
12
|
Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamalarındaki Egzersizler
|
|
13
|
Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersiz Önerileri
|
|
14
|
Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersiz Önerileri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Şinasi AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme, Gülgün Ersoy, Nobel Akademik Yayıncılık, 4. Baskı
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemi, hastalıkların önlenme ve tedavisindeki yeri, egzersiz önerileri ile ilgili bilgilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemi, Fiziksel Uygunluk ve Beslenme, Çocuklar (fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar), Yetişkinler (fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar), Egzersiz Sağlık ve Beslenme İlişkisi, Egzersizin Hastalıklarla İlişkisi, Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamalarındaki Egzersizler, Sağlığın Geliştirilmesinde Egzersiz Önerileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
2
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
4
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|