Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ekolojinin tanımı, kapsamı ve konusu.
|
|
2
|
Beslenme ekolojisinin tanımı ve içeriği
|
|
3
|
Besin ağları, besin zincirleri ve beslenme düzeyleri
|
|
4
|
Çevrenin tanımı
|
|
5
|
Çevre kirliliği
|
|
6
|
Tarım ve tarımsal üretim
|
|
7
|
Organik tarım
|
|
8
|
İnsanlar için besin kaynaklarının gelişimi
|
|
9
|
Nutrisyonel alışkanlıkları ve besin tüketim alışkanlıklarını etkileyen faktörler.
|
|
10
|
İnsan diyetinin özellikleri
|
|
11
|
Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların beslenmesi
|
|
12
|
İnsanların nutrisyonel problemleri
|
|
13
|
Farklı ülkelerin beslenme alışkanlık ve kültürleri
|
|
14
|
Farklı ülkelerin beslenme alışkanlık ve kültürleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
Dr. Öğretim Üyesi Güzin Yasemin TUNÇAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Türkan Merdol (2012)Beslenme Antropolojisi. Hatiboğlu yayınevi. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Baysal A.ve ark. (1993). Türk Mutfağından Örnekler. Kültür Bakanlığı Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Çevresel faktörlerin beslenme üzerinde etkisinin değerlendirilmesini ve ülkelere göre beslenme alışkanlıklarındaki farklılıkları öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Ekolojinin tanımı, kapsamı ve konusu, Beslenme ekolojisinin tanımı ve içeriği, Besin ağları, besin zincirleri ve beslenme düzeyleri, Çevrenin tanımı, Çevre kirliliği, Tarım ve tarımsal üretim, Organik tarım, İnsanlar için besin kaynaklarının gelişimi, Nutrisyonel alışkanlıkları ve besin tüketim alışkanlıklarını etkileyen faktörler, İnsan diyetinin özellikleri, Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların beslenmesi, İnsanların nutrisyonel problemleri, Farklı ülkelerin beslenme alışkanlık ve kültürleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
2
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
2
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
2
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
2
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|