Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toplu beslenmenin tanımı ve önemi
|
K2-BÖLÜM-1
|
2
|
Standart yemek tarifelerinin tanımı, önemi
|
K1-BÖLÜM-1
|
3
|
Standart yemek tarifelerinin yararları
|
K1-BÖLÜM-1
|
4
|
Yemeklerin adları ve grupları
|
K1-BÖLÜM-1
|
5
|
Standart yemek tarifeleri ile ilgili açıklamalar
|
K1-BÖLÜM-2
|
6
|
Standart tarife oluşturma aşamaları
|
K1-BÖLÜM-2
|
7
|
Standart yemek tarifeleri
|
K1-BÖLÜM-2
|
8
|
Standart yemek tarifelerinin enerji ve besin öğeleri değerleri
|
K1-BÖLÜM-2
|
9
|
Et yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması
|
K1-BÖLÜM-2
|
10
|
Etli sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması
|
K1-BÖLÜM-2
|
11
|
Çorba, Pilav, makarna ve böreklerin standart tarifelerinin oluşturulması
|
K1-BÖLÜM-2
|
12
|
Zeytinyağlı sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması
|
K1-BÖLÜM-2
|
13
|
Diyet mutfağına yönelik standart tarife geliştirme
|
K1-BÖLÜM-2
|
14
|
Standart yemek tarifelerinin farklı kişi sayılarına göre içine giren yiyecek maddelerinin brüt ve net miktarları
|
K1-BÖLÜM-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Mikâil Kara
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Merdol T.K. (2021), Toplu Beslenme Yapılan Kurumlar İçin Standart Yemek Tarifeleri, 9.Baskı, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San. Tic. Ltd. Şti.
K2. TC Sağlık Bakanlığı (2020), Toplu Beslenme Sistemleri (Toplu Tüketim Yerleri) İçin Ulusal Menü Planlama Ve Uygulama Rehberi, Ankara: Sağlık Bakanılğı Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Toplu beslenme sistemlerinde standart yemek tarifelerinin ve standart tarife geliştirme aşamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Toplu beslenmenin tanımı ve önemi , Standart yemek tarifelerinin tanımı, önemi, Standart yemek tarifelerinin yararları, Yemeklerin adları ve grupları, Standart gramajlar ve standart tarifeler arasındaki farklılıklar, Standart tarife oluşturma aşamaları, Duyusal değerlendirme, Kalite kontrol paneli ve özellikleri, Et yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması, Etli sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması, Çorba, Pilav, makarna ve böreklerin standart tarifelerinin oluşturulması, Zeytinyağlı sebze ve kurubaklagil yemeklerinin standart tarifelerinin oluşturulması, Diyet mutfağına yönelik standart tarife geliştirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
3
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
5
|