ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sporcu Beslenmesi BES218 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sporcuların enerji, makro besin ögeleri gereksinimlerini açıklar .
    2-Sporcuların mikro besin ögeleri gereksinimlerini açıklar.
    3- Antrenman / müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenme özelliklerini açıklar.
    4- Ergojenik yardımı tanımlar, karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Spor, egzersiz, fiziksel aktivite ile ilgili temel kavramlar
    2 Spor diyetisyeni çalışma alanları
    3 Egzersiz, beslenme ve sağlık etkileşimi
    4 Sporcularda genel beslenme ilkeleri
    5 Sporcularda makro besin öğeleri gereksinimi
    6 Sporcularda mikro besin öğeleri gereksinimi
    7 Sporcularda enerji gereksinimi
    8 Ara Sınav
    9 Sporcularda sıvı tüketimi
    10 Ergojenik öğeler
    11 Ergojenik öğeler
    12 Sporcularda müsabaka öncesi ve sırası beslenme
    13 Sporcularda müsabaka öncesi, sırası ve sonrası beslenme
    14 Sporcularda müsabaka sonrası beslenme
    15 Sporcularda vücut kompozisyonu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğretim Üyesi Şinasi AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Ersoy, G. Egzersiz ve Spor Yapanlar için Beslenme, Damla Matbaacılık, Ankara, 2000.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Spor performansının önemli bir parçası olan beslenme ile ilgili temel ilkeleri, performansı artırmaya yönelik beslenme uygulamalarını ve ergojenik destekleri, vücut bileşimini özel durumdaki sporcuların beslenme özelliklerini öğretmek.
    Dersin İçeriği Spor, egzersiz, fiziksel aktivite ile ilgili temel kavramlar, Spor diyetisyeni çalışma alanları, Egzersiz, beslenme ve sağlık etkileşimi, Sporcularda genel beslenme ilkeleri, Sporcularda makro besin öğeleri gereksinimi, Sporcularda mikro besin öğeleri gereksinimi, Sporcularda enerji gereksinimi,Sporcularda sıvı tüketimi, Ergojenik öğeler, Sporcularda müsabaka öncesi ve sırası beslenme, Sporcularda müsabaka öncesi, sırası ve sonrası beslenme, Sporcularda vücut kompozisyonu
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 2
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 2
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 2
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster