ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Özel Gereksinimli Bireylerde Beslenme BES317 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel Gereksinimli Birey (Engellilik) kavramına Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Birleşmiş Milletler ve ILO tarafından farklı bakış açılarıyla karşılaştırır.
    2-Eksiklilik (Impairment), Engellilik (Disability), Maluliyet (Handicap) tanımlarını ve tedavilerini açıklar; özellikle beslenme tedavilerini yapılan çalışmalar doğrultusunda irdeler, bireye özgü tıbbi beslenme tedavilerini düzenler ve var olan başka rahatsızlıklarla tedavilerini uygular.
    3-Bedensel ve zihinsel engelli bireylerde gözlenen beslenme bozukluklarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Özel Gereksinimli Birey kavramı, Özel Gereksinimli Bireylerin Toplumdaki Yeri Kaynak 1(sy. 30-83)
    2 Özel Gereksinimli Bireylerin Yaşadığı Sorunlar ve İmkânsızlıklar Kaynak 1(sy. 104-162)
    3 Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireylerde Gözlenen Beslenme Bozuklukları Kaynak 2(sy. 16-17)
    4 Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireylerin Beslenme durumunun değerlendirilmesi Kaynak 3(sy. 7-11)
    5 Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireyler, Antropometri-1 Kaynak 3(sy. 16-21)
    6 Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireyler, Antropometri-2 Kaynak 3(sy. 16-21)
    7 Enerji ve besin ögesi gereksinmelerinin hesaplanması Kaynak 2(sy. 13-14)
    8 Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireylerin Beslenmesinde Öne Çıkan Besin ve Besin Ögeleri Kaynak 2 (sy. 15-19)
    9 Yatağa Bağımlı Bireyler ve Beslenme Kaynak 3(sy. 4-7)
    10 Zihinsel Engelli Bireylerde Beslenme Kaynak 2 (sy 4-5)
    11 Serebral Palsi Ve Otizmde Beslenme Kaynak 5(sy 73-80)
    12 Yutma Güçlüğü; Özel Beslenme Yolları Kaynak 4 (sy 19-109)
    13 Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireyler için vaka çözümleri Hastane uygulamaları
    14 Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireyler için vaka çözümleri Hastane Uygulamaları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Uzm.Dyt.Emine AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. World Health Organization 2011. World Report on Disability 2. Sağlık Bakanlığı2008.In Disability. 3. Sağlık Bakanlığı 2008.Determination Of Nutritional Status 4. Devault KR. 2006. Symptoms of esophageal disease. In: M.Feldman, LS Friedman, LJ Brand, editors. 8nd ed. Sleisenger-Fordtran?s Gastrointestinal and Liver Disease. Philadelphia: Saunders. 5. Tarsuslu G. 2016. Feeding Problems in Children with Cerebral Palsy and the Effect of Feeding Problems on Growth, The Journal of Current Pediatrics.
    Yardımcı Kitap 1. Psychiatric Nutrition Therapy: A Resource Guide for Dietetics Professionals Practicing in Behavioral Health Care. Behavioral Health Nutrition, a dietetic practice group of the American Dietetic Association, 2006.
    Dersin Amacı Genel Eksiklilik (Impairment), Engellilik (Disability), Maluliyet (Handicap) kavramlarını, bedensel ve zihinsel engellilik durumu ve göstergelerinin öğretilmesi, Çocukluk- Adölesan- Yetişkin dönem engelli sağlığı ve beslenmesi üzerine güncel bilgilerin verilmesi ve bedensel ve zihinsel engeli olan bireylerde görülen beslenme bozukluları, beslenme durumunun değerlendirilmesi, gereksinmelerin saptanması, beslenme ile ilgili görülen sorunlara çözüm önerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Giriş, Özel Gereksinimli Birey (Engellilik) kavramı, Özel Gereksinimli Bireylerin Toplumdaki Yeri Özel Gereksinimli Bireylerin Yaşadığı Sorunlar ve İmkânsızlıklar, Bedensel ve Zihinsel Özel Gereksinimli Bireylerde Gözlenen Beslenme Bozuklukları, Bedensel ve Zihinsel Engelli Bireylerin Beslenme durumunun değerlendirilmesi, Bedensel ve Zihinsel Engelli Birey, Antropometri, Antropometri (sınıf içi pratik), Enerji ve besin ögesi gereksinmelerinin hesaplanması, Bedensel ve Zihinsel Engelli Bireyin Beslenmesinde Öne Çıkan Besin ve Besin Ögeleri, Bedensel ve Zihinsel Engelli Bireyin, Beslenmesinde Öne Çıkan Besin ve Besin Ögeleri, Bedensel ve Zihinsel Engelli, Özel Gruplar ve Beslenmesi, Yutma güçlüğü; özel beslenme yolları, Bedensel ve Zihinsel Engelli, Sporcu Birey ve Beslenmesi, Bedensel ve Zihinsel Engelli Bireyler için vaka çözümleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 3
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 4
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. 2
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. 2
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. -
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster