ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beslenme Durumu Tarama Testleri BES407 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Beslenme durumu tarama testlerini kullanır.
    2-Toplumdaki risk gruplarını açıklar.
    3-Tarama testlerinden geçerli ve güvenli olan yöntemin ayrımını açıklar.
    4-Farklı durum ve koşullarda hangi testi kullanması gerektiğini açıklar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Lee R.D., Nieman D.C. (2009), Nutritional Assessment 5th edition, McGraw-Hill Science Engineering. 2.Jones J.M. (2006), Nutritional Screening And Assessment Tools, Nova Science Publishers, New York.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Toplumdaki risk gruplarının beslenme durumlarının hızlı ve pratik şekilde taranması amacıyla geliştirilen testlerin tanıtılması ve tartışılması. Uygulamada olan test yöntemlerinin pratik uygulamalarının yapılması.
    Dersin İçeriği Beslenme durumunun taranmasının önemi, Beslenme durumu yetersizlikleri, Tarama testlerinin özellikleri (Güvenilirlik ve geçerlilik), Uygun tarama testinin belirlenmesi, Uygulamanın planlanması, Çocuk ve adölesanlarda beslenme durumu tarama testleri, Çocuk ve adölesanlarda kullanılmış olan beslenme durumu tarama test örneklerinin incelenmesi, Yetişkin bireylerde beslenme durumu tarama testleri, Yetişkin bireylerde kullanılmış olan beslenme durumu tarama test örneklerinin incelenmesi, Yaşlı bireylerde beslenme durumu tarama testleri, Yaşlı bireylerde kullanılmış olan beslenme durumu tarama test örneklerinin incelenmesi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster