ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Beslenme Durumu Tarama Testleri BES407 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hasta ve sağlıklı bireylerin beslenme durumunu saptayarak saptama yöntemlerini açıklar.
    2- Malnutrisyonu saptar ve malnutrisyonu tanımlamada kullanılan testleri inceler.
    3-Hangi grupta hangi tarama testlerini uygulanması gerektiğini belirler.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Uzm. Dyt. Büşra YURT TÜRER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Pekcan, G. (2014). Diyet El Kitabi, Ankara: Hatipoğlu, 67-142. K2: Mahan, L. K., & Raymond, J. L. (2016). Krause`s food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. K3: Mercanlıgil, S. ve Dağ, A. (2013). Hastalıklarda diyet tedavisi. İstanbul: Türkiye Diyetisyenler Derneği. K4: Dağ, A. (2014). Diyetisyen el kitabı, enteral ve parenteral nütrisyon. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. K5: Aksu, H. (2022). Beslenme tarama araçları. Izmir Democracy University Health Sciences Journal, 5(1), 87-105.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Toplumun çocuklar, yaşlılar, yatan hasta grubu gibi çeşitli risk gruplarının efektif ve doğru bir şekilde beslenme durumunun taranması ve buna yönelik geliştirilen testlerin ayrıntılı olarak incelenerek tanıtılarak sahada uygulamasının anlaşılmasını amaçlar. Böylelikle mezun diyetisyenler tarafından tarama testlerinin toplumda daha etkili kullanımını amaçlar.
    Dersin İçeriği Beslenme durumunun taranması, Beslenme durumu yetersizlikleri, Besin tüketiminin saptanması yöntemleri, Antropometrik ölçümler, Tarama testlerinin geçerlik ve güvenirlikleri, Toplumdaki gruplara göre (toplumda /hastanede/ yetişkinlerde /yaşlılarda /çocuklarda) uygun tarama testleri, tarama testlerinin makaleler aracılığıyla karşılaştırılması
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster