Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Beslenme durumunun saptanması
|
|
2
|
Beslenme destek yöntemleri
|
|
3
|
Parenteral beslenme yöntemleri
|
|
4
|
Parenteral beslenme ürünleri
|
|
5
|
Parenteral beslenmede gereksinmelerin belirlenmesi ve izlem
|
|
6
|
Enteral beslenme yöntemleri
|
|
7
|
Enteral beslenme ürünleri
|
|
8
|
Enteral beslenmede gereksinmelerin belirlenmesi
|
|
9
|
Enteral beslenmede izlem
|
|
10
|
Enteral-parenteral beslenmeden oral beslenmeye geçiş
|
|
11
|
Enteral-parenteral beslenmede ekip çalışması
|
|
12
|
Vaka sunumları
|
|
13
|
Vaka sunumları
|
|
14
|
Vaka sunumları
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ORKUN ERKILIÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Gottsschlich MM, Fuhrman MP, Hammond KA, Seidner DL. ASPEN. The Nutrition Support Practise, A Clinical science and practice of nutrition support- A case based core curriculum. American Society for Parenteral and Enteral Nutrition. Kendall/Hunt Publishing Company, 2001.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Silberman H. Parenteral and Enteral Nutrition, Appleton and Lange, 1989
|
Dersin Amacı
|
Hastalıklarda beslenme durumunun saptanması, enteral ve parenteral beslenme yöntemlerini, gereksinmelerini, ürünlerini ve farklı hastalıklardaki uygulamaları öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Beslenme durumunun saptanması, Beslenme destek yöntemleri, Parenteral beslenme yöntemleri, Parenteral beslenme ürünleri
Parenteral beslenmede gereksinmelerin belirlenmesi ve izlem, Enteral beslenme yöntemleri, Enteral beslenme ürünleri, Enteral beslenmede gereksinmelerin belirlenmesi ve izlem, Enteral beslenmede izlem, Enteral-parenteral beslenmeden oral beslenmeye geçiş, Enteral-parenteral beslenmede ekip çalışması, Vaka sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
4
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|