Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Beslenmeye giriş, sağlıklı beslenmede temel ilkeler
|
K3 ( Tüm Bölümler)
|
2
|
Karbonhidratlar
|
K1 (syf. 19-36)
|
3
|
Proteinler
|
K1 (syf. 53-74)
|
4
|
Yağlar
|
K1 (syf. 37-52)
|
5
|
Su ve mineraller
|
K1 (syf. 109-154)
|
6
|
Vitaminler
|
K1 (syf. 155-243) ve K2
|
7
|
Besin grupları, beslenmedeki önemleri, satın alırken ve saklarken dikkat edilecek hususlar - 1
|
K1 ( Bölüm 2) ve K3(Bölüm2)
|
8
|
Besin grupları, beslenmedeki önemleri, satın alırken ve saklarken dikkat edilecek hususlar -2
|
K1 ( Bölüm 2) ve K3(Bölüm2)
|
9
|
Klinikte sık rastlanan diyetler ve temel ilkeleri -1
|
K2 (tüm Bölümler)
|
10
|
Klinikte sık rastlanan diyetler ve temel ilkeleri -2
|
K2 (tüm Bölümler)
|
11
|
Gebe ve emzikli beslenmesi
|
K1 (Bölüm 3) ve K3 (Bölüm8.1)
|
12
|
Çocukluk çağında beslenme
|
K1(Bölüm 3) ve K3 (Bölüm8.1 ve 8.2)
|
13
|
Yaşlılık döneminde beslenme
|
K1(Bölüm 3) ve K3 (Bölüm 8.5)
|
14
|
İşçi ve sporcu beslenmesi
|
K1(Bölüm 3) ve K3 (Bölüm 9.2 ve 9.3)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Sevinç Bakan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Baysal A. (2019)Beslenme.19.Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
K2: Baysal, A., Aksoy, M., Besler, T., Bozkurt, N., Keçecioğlu S., Merdol, TK,?Yıldız E. ?2008?. Diyet el kitabı. 5. Baskı, Ankara; Hatiboğlu Yayınevi.
K3: T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu. (2016). Türkiye beslenme rehberi 2015 (TUBER)
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yeterli ve dengeli Beslenme, beslenmenin sağlıkla ilişkisi,temel beslenme bilgisi ve hastalıklarda beslenme bilgisinin verilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Beslenmeye giriş, sağlıklı beslenmede temel ilkeler Karbonhidratlar Proteinler Lipitler Su ve mineraller Vitaminler Besin grupları, beslenmedeki önemleri, satın alırken ve saklarken dikkat edilecek hususlar I, Besin grupları, beslenmedeki önemleri, satın alırken ve saklarken dikkat edilecek hususlar II, Klinikte sık rastlanan diyetler ve temel ilkeleri I,Klinikte sık rastlanan diyetler ve temel ilkeleri II,Gebe ve emzikli beslenmesi Çocukların beslenmesi Yaşlılarda beslenme İşçiler ve Sporcuların beslenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
1
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|