Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Klinik biyokimyanın tanımı
|
|
2
|
Biyokimyasal örnek alım teknikleri
|
|
3
|
Klinik durumlarla ilgili olarak biyokimyasal parametre seçimi
|
|
4
|
Klinik biyokimya yöntemleri
|
|
5
|
Metabolizma bozuklukları
|
|
6
|
Protein metabolizması bozuklukları
|
|
7
|
Plazma proteinlerinin patolojik değişimleri
|
|
8
|
Bağışıklık ve önemi
|
|
9
|
Klinik biyokimyada enzimler
|
|
10
|
Karbonhidrat metabolizmasının kalıtsal bozuklukları
|
|
11
|
Mineral maddelerin yetersizliği veya fazlalığı
|
|
12
|
Lipid-lipoprotein metabolizması bozuklukları
|
|
13
|
Beslenme ilgili hastalıklar-I
|
|
14
|
Beslenme ilgili hastalıklar-II
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Marshall, W.,J., Bangert, S., K. 1995. Clinical Biochemistry. Elsevier Health Sciences.U.S.A.
2.R.K. Murray, D.A. Bender, K.M. Botham, P.J. Kennelly, V.W. Rodwell, P. A. Weil. 2009. Harper?s İllustrated Biochemistry. The McGraw-Hill Companies. China.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Kılıç, N.2007. Biyokimya İlkeleri-Lehninger. Palme yayınevi. Ankara.
2. Bayşu, N., Bayşu Sözbilir N. 2010. Biyokimya. Güneş Yayınevi. Ankara
|
Dersin Amacı
|
Canlı organizmayı oluşturan yapı taşlarının analizleri, klinik biyokimyanın önemi ve kullanılma alanları hakkında bilgi kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Klinik biyokimyanın tanımı, Biyokimyasal örnek alım teknikleri, Klinik durumlarla ilgili olarak biyokimyasal parametre seçimi, Klinik biyokimya yöntemleri, Metabolizma bozuklukları, Protein metabolizması bozuklukları, Plazma proteinlerinin patolojik değişimleri, Bağışıklık ve önemi , Klinik biyokimyada enzimler , Karbonhidrat metabolizmasının kalıtsal bozuklukları , Mineral maddelerin yetersizliği veya fazlalığı, Lipid-lipoprotein metabolizması bozuklukları, Beslenme ilgili hastalıklar-I, Beslenme ilgili hastalıklar-II
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
1
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
3
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
1
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|