Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mikrobiyota tanımı ve önemi
|
K1: Bölüm A1
|
2
|
Anatomik Bölgeler ve mikrobiyatanın oluşumu
|
K1: BölümA 2-9-10
|
3
|
Bağırsak Mikrobiyotası
|
K1: Bölüm A2
|
4
|
Bağırsak Mikrobiyotası ve Beslenme I
|
K1: Bölüm A 11
|
5
|
Bağırsak Mikrobiyotası ve Besin öğeleri
|
K1: Bölüm C1-C2
|
6
|
Bağırsak Mikrobiyotası Probiyotikler ve Etki Mekanizmaları
|
K1: Bölüm B1-C3
|
7
|
Gıda Katkı Maddeleri ve Bağrısak Mikrobiyotasına Etkileri
|
K1: Bölüm C7
|
8
|
Fonksiyonel ve Fermente Besinlerin Mikrobiyota Üzerine Etkisi
|
K1: Bölüm C5
|
9
|
Farklı Beslenme Modellerinin Bağırsak Mikrobiyotası Üzerine Etkisi
|
K1: Bölüm C4
|
10
|
Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
|
K1: Bölüm A16-18
|
11
|
Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
|
K1: Bölüm A24
|
12
|
Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
|
K1: Bölüm A28-29
|
13
|
Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
|
K1: Bölüm A30
|
14
|
Antibiyotiklerin Mikrobiyotaya Etkisi
|
K1: Bölüm A14
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
1
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
2
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
1
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
1
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
-
|