ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mikrobiyota ve Beslenme BES219 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan anatomik bölgelerini ve mikroorganizmalarını sınıflandırır
    2- İnsan mikrobiyotası ve sağlık ilişkisini yorumlar.
    3- İnsan mikrobiyotasıantibiyotik kullanım ilişkisini yorumlar.
    4-Bağırsak mikrobiyotası ve pre-probiyotiklerin ilişkisini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)11222
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011111
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mikrobiyota tanımı ve önemi
    2 Anatomik Bölgeler ve mikrobiyatanın oluşumu
    3 Bağırsak Mikrobiyotası
    4 Mikrobiyota ve beslenme
    5 Uzun yaşam ve mikrobiyota
    6 Antibiyotiklerin Mikrobiyotaya Etkisi
    7 Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
    8 Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
    9 Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
    10 Çeşitli Hastalıkların Mikrobiyota ile İlişkisi
    11 Mikrobiyotanın Geleceği
    12 Fekal Mikrobiyota Transplantasyonu
    13 Mikrobiyota ve Çevre Etkileşimi
    14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğretim Üyesi Şinasi AŞKAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Jason Tetro, ?Emma Allen-Vercoe - 2016. The Human Microbiome Handbook. DEStech Publication,USA.
    Yardımcı Kitap TÜBA-Mikrobiyata ve İnsan Sağlığı Sempozyum Raporu
    Dersin Amacı Mikrobiyata tanımı ve özellikle bağırsak mikrobiyatasının beslenmedeki önemi hakkında bilgi vermektir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır. 1
    2 Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. -
    3 Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır. 2
    4 Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır. 1
    5 Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır. -
    6 Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır. -
    7 Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır. -
    8 Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir. 1
    10 Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster