Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi ve önemi,
Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ve biyogüvenlik.
|
K1:Bölüm 1-1-23
K2:Bölüm 1
K3:Bölüm 1
|
2
|
Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve adlandırılması, Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtımı, mikroskoplar ve kullanımı
|
K1:Bölüm I-2-24
K2:Bölüm 1
|
3
|
Bakterilerin morfolojik, fizyolojik, genetik özellikleri, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri
|
K1:Bölüm 2-3-4-11-14-16-18
K2:Bölüm 2-9
K3:Bölüm 2
|
4
|
Bakterilerin üretildiği ortamlar ve antimikrobik maddeler
|
K1:Bölüm 2-7-8-9
K2:Bölüm 2-10
K3:Bölüm 2
|
5
|
Boyama için preperat hazırlama ve bakterilerde boyama yöntemleri
|
K1:Bölüm 2-29
K2:Bölüm 2-8
|
6
|
İmmünolojinin tanımı, antijen kavramı
|
K1:Bölüm 6-54-56
K2:Bölüm 12
K3:Bölüm 5
|
7
|
İmmün sistem hücreleri ve organları
|
K1:Bölüm 6-62
K2:Bölüm 14
K3:Bölüm 5
|
8
|
İmmünglobulinler (Antikorlar)
|
K1:Bölüm 6-57
K2:Bölüm 13
K3:Bölüm 5
|
9
|
Bağışık yanıtın oluşumu ve otoimmun hastalıklar
|
K1:Bölüm 6-60
K2:Bölüm 13-14
K3 :Bölüm 6
|
10
|
Aşılar ve serumlar
|
K2:Bölüm 16
K3:Bölüm 7
|
11
|
Hastane infeksiyonları ve bulaşma yolları
|
K2:Bölüm 9.41-42-43
K3:Bölüm 9
|
12
|
Genel mikoloji ve tıbbi önemi olan mantar enfeksiyonları.
|
K1:Bölüm 4
K2:Bölüm 4
K3:Bölüm 27
|
13
|
Genel viroloji ve tıbbi önemi olan viral enfeksiyonlar
|
K1:Bölüm 3
K2:Bölüm 3
K3:Bölüm 18
|
14
|
Genel parazitoloji ve tıbbi önemi olan paraziter enfeksiyonlar
|
K2:Bölüm 5
K3:Bölüm 23
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şinasi AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Arda M.,(2011)Temel Mikrobiyoloji, Medisan Yayınevi, Ankara.
K2. Kısa Özgül (2014. Sağlık Bilimlerinde Mikrobiyoloji. Nobel Tıp Kitapevi,İstanbul.
K3. Altındiş M.2010. Hemşireler için Mikrobiyoloji. Nobel Tıp Kitapevi,İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tortora G.J., Funke B.R., Case C.L.,(2003) Microbiology: An Introduction, Eigth Edition, Pearson Education Inc, San Francisco
YK2. Lewinson W., Jawetz E., (2004) Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji, Çeviri Editörü : Özgünen T., 7. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara.
YK3. Ustaçelebi Ş.,(1999), Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Güneş Kitabevi, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Genel Mikrobiyoloji ile ilgili temel kavramlar ( tarihçe, enfeksiyonlar, sterilizasyon, dezenfeksiyon, identifikasyon, mikroorganizmaların sınıflandırılması, morfolojisi, ince yapısı, beslenme ve üretimleri, üreme eğrisi, enerji metabolizması) hakkındaki bilgilerin kullanılmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Mikrobiyolojinin tanımı, tarihçesi ve önemi, Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ve biyogüvenlik, Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve adlandırılması, Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtımı, mikroskoplar ve kullanımı, Bakterilerin morfolojik, fizyolojik özellikleri,, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri, Bakterilerin genetik özellikleri, Bakterilerin üretildiği ortamlar, antimikrobik maddeler ve duyarlılık-direnç., Boyama için preperat hazırlama ve bakterilerde boyama yöntemleri, İmmünolojinin tanımı, antijen kavramı, İmmün sistem hücreleri ve organları, İmmünglobulinler (Antikorlar), Bağışık yanıtın oluşumu ve otoimmun hastalıklar, Hastane infeksiyonları ve bulaşma yolları, Genel mikoloji ve tıbbi önemi olan mantar enfeksiyonları., Genel viroloji ve tıbbi önemi olan viral enfeksiyonlar, Genel parazitoloji ve tıbbi önemi olan paraziter enfeksiyonlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, toplum sağlığının korunması ve hastalıkların tedavisi sürecinde; menü ve beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Mesleğin gerektirdiği yabancı dil, istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
|
-
|
3
|
Sağlık alanındaki, güncel bilgileri takip etme, değerlendirme, aktarma ve multidisiplinler araştırmalara katılma becerisi kazanır.
|
1
|
4
|
Toplumun sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli diyet eğitimi, yönetimi, uygulamaları, danışmanlık ve araştırmalarda etkin rol alma becerisi kazanır.
|
-
|
5
|
Birey ve toplumun besin güvenliği için strateji geliştirme, uygulama ve eğitim verme becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Mesleki etik değerleri öğrenir ve tüm paydaşlarla bu etik kurallara göre davranma yetkinliği kazanır.
|
-
|
7
|
Mesleki uygulamalar sırasında, hasta/sağlıklı birey, aile ve ekip üyeleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Ulusal/uluslararası besin ve beslenme politikaları, yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Besin üretim-tüketim zincirinde, kaliteyi etkileyen faktörleri değerlendirme ve yasal düzenlemeleri uygulama bilgisine sahiptir.
|
1
|
10
|
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alma becerisi kazanır.
|
2
|