Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fiziksel aktivite, egzersiz, spor ve fiziksel uygunluk tanımları
|
|
2
|
Düzenli fiziksel aktivitenin beden ve ruh sağlığı üzerinde etkileri
|
|
3
|
Hareketsizliğin beden ve ruh sağlığı üzerinde etkileri
|
|
4
|
Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk
|
|
5
|
Sporla ilgili fiziksel uygunluk
|
|
6
|
Egzersiz türleri, şiddeti ve sıklığı
|
|
7
|
Egzersiz sırasında kullanılan enerji sistemleri
|
|
8
|
Egzersiz öncesi ve egzersiz sırasında dikkat edilecek noktalar
|
|
9
|
Çocuklar için fiziksel aktivite
|
|
10
|
Yetişkinler için fiziksel aktivite
|
|
11
|
Yaşlılar için fiziksel aktivite
|
|
12
|
Engelliler için fiziksel aktivite
|
|
13
|
İş yerinde fiziksel aktivite
|
|
14
|
Bireysel egzersiz programı planlama ve uygulama
|
|
Ön Koşul
|
FZD 105 Fizyoloji dersini almış ve başarmış olmak.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Özge ÇINAR MEDENİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
|
Kaynaklar
|
1- Türkiye fiziksel aktivite rehberi, T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Kuban Matbaacılık Yayıncılık, 2014, Ankara
2- Fiziksel aktivite ve sağlığımız, Doç. Dr. Nilgün Bek, Sağlık Bakanlığı Yayın No:730, Klasmat Matbaacılık, 2008, Ankara
3- İş yerinde fiziksel aktivite, Uzm. Fzt. Derya Özer, Prof. Dr. Gül Baltacı, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 730, Klasmat Matbaacılık, 2008, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
www.fizikselaktivite.gov.tr
|
Dersin Amacı
|
Fiziksel aktivitenin yararları, egzersiz türleri, şiddeti, sıklığı hakkında bilgi sahibi olmak, Farklı yaş gurupları için uygun fiziksel aktivite yöntemlerini öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Fiziksel aktivite, egzersiz, spor ve fiziksel uygunluk tanımları
Düzenli fiziksel aktivitenin beden ve ruh sağlığı üzerinde etkileri
Hareketsizliğin beden ve ruh sağlığı üzerinde etkileri
Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk
Sporla ilgili fiziksel uygunluk
Egzersiz türleri, şiddeti ve sıklığı
Egzersiz sırasında kullanılan enerji sistemleri
Egzersiz öncesi ve egzersiz sırasında dikkat edilecek noktalar
Çocuklar için fiziksel aktivite
Yetişkinler için fiziksel aktivite
Yaşlılar için fiziksel aktivite
Engelliler için fiziksel aktivite
İş yerinde fiziksel aktivite
Bireysel egzersiz programı planlama ve uygulama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
-
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
-
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
-
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
-
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler, değiştirir veya sonlandırır.
|
-
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
-
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar, yürütür ve sunar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını bilir ve uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
-
|