Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hastalık, yeti yitimi ve engel tanımları
|
K1 Bölüm: 1-3-4
|
2
|
Yeti yitiminin sınıflandırılması
|
K1 Bölüm:1-4
YK1 Bölüm: A
|
3
|
Engellilerle ilgili sosyal politikalar ve engelli hakları
|
K1 Bölüm: 10-16
|
4
|
Engelli ve istihdam
|
K1 Bölüm: 6-10
|
5
|
Engelli ve ulaşım-trafik
|
K1 Bölüm: 6
YK1 Bölüm: D
|
6
|
Engelli ve bilişim ve erişebilirlik
|
K1 Bölüm: 7
YK1 Bölüm: D
|
7
|
Engelliler için fiziksel iç çevre düzenlenmesi
|
K1 Bölüm: 12
YK1 Bölüm: D
|
8
|
Engelliler için fiziksel dış çevre düzenlemesi
|
K1 Bölüm: 12
YK1 Bölüm: D
|
9
|
Engelli bireylerin eğitimi
|
K1 Bölüm: 10-15
|
10
|
Engelli ve spor
|
K1 Bölüm: 13
|
11
|
Engellilerde koruyucu yaklaşımlar
|
K1 Bölüm: 5
|
12
|
Engellilerde fiziksel aktivite ve egzersiz
|
K1 Bölüm: 2-13
YK1 Bölüm: D
|
13
|
Engellilerde psikolojik sorunlar ve danışmanlık hizmetleri
|
K1 Bölüm: 2-14
|
14
|
Toplumda engelli bireylere bakış açısı
|
K1 Bölüm: 4-10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr Meltem Yazıcı Gülay
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Burak Ulusoy
|
Kaynaklar
|
1. Brown, R. I. (Ed.). (1997). Quality of life for people with disabilities: Models, research and practice. Nelson Thornes.
|
Yardımcı Kitap
|
-1. World Health Organızatıon, International Classifcation of Functioning, Disability and Health, World Health organization, Geneva, (2001). https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/42407/9241545429_tur.pdf
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin hastalık, bozukluk, yeti yitimi ve engel konusunda bilgi sahibi olmasını sağlayarak toplum içinde yeti yitimi olan bireylerin karşılaştıkları durumları, bu bireylerin haklarını ve toplumla bütünleşmelerinin sağlanması konusunda analiz yeteneklerini geliştirmek
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; hastalık, yeti yitimi ve engel tanımları, yeti yitiminin sınıflandırılması, engellilerle ilgili sosyal politikalar ve engelli hakları, engelli ve istihdam, engelli ve ulaşım-trafik, engelli ve bilişim ve erişebilirlik, engelliler için fiziksel iç çevre düzenlenmesi, engelliler için fiziksel dış çevre düzenlemesi, engelli bireylerin eğitimi, engelli ve spor, engellilerde koruyucu yaklaşımlar, engellilerde fiziksel aktivite ve egzersiz, engellilerde psikolojik sorunlar ve danışmanlık hizmetleri, toplumda engelli bireylere bakış açısı konuları ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
2
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
4
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
2
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
-
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
4
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
4
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
-
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
-
|