Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş ve psikososyal alanda kavramlar
|
K1 (Bölüm 1)
|
2
|
Kaza sonrası yaşanan psikososyal süreç ve uyum aşamaları
|
K1 (Bölüm 2), K2 (Bölüm 2)
|
3
|
Stres ve posttravmatik stres bozukluğu
|
K1 (Bölüm 2), K2 (Bölüm 2)
|
4
|
Travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemlerde (amputeler, omurilik yaralanmaları, yanık ) psikososyal rehabilitasyon
|
K1 (Bölüm 3), K2 (Bölüm 3), K3 (Bölüm 3)
|
5
|
Nörolojik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon (hemipleji, parkinson, MS)
|
K1 (Bölüm 4), K2 (Bölüm 4), K3 (Bölüm 4)
|
6
|
Çocuklarda özüre neden olan problemlerde psikososyal rehabilitasyon (serebral paralizi, kas hastalıkları, otistik çocuklar, down sendromu)
|
K1 (Bölüm 4), K2 (Bölüm 4), K3 (Bölüm 4)
|
7
|
İlerleyici kronik hastalıklarda (kanser, AIDS), geriatrik kişilerde psikososyal rehabilitasyon
|
K1 (Bölüm 5), K2 (Bölüm 5), K3 (Bölüm 5)
|
8
|
Fiziksel engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma
|
K1 (Bölüm 2), K2 (Bölüm 2), K3 (Bölüm 2)
|
9
|
Engelli çocuğa sahip ailelerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma
|
K1 (Bölüm 6), K2 (Bölüm 6), K3 (Bölüm 6)
|
10
|
Görme engellilerde psikosoyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma
|
K1 (Bölüm 6), K2 (Bölüm 6), K3 (Bölüm 6)
|
11
|
İşitme-konuşma engellilerde psikososyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma
|
K1 (Bölüm 6), K2 (Bölüm 6), K3 (Bölüm 6)
|
12
|
İşkenceye maruz kalan bireylerde psikososyal süreç üzerine interaktif katılımlı tartışma
|
K1 (Bölüm 7), K2 (Bölüm 7), K3 (Bölüm 7)
|
13
|
Depresyon ve başa çıkma yöntemleri
|
K1 (Bölüm 7), K2 (Bölüm 7), K3 (Bölüm 7)
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Furkan Özdemir
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. French S. Physiotherapy a Psychosocial Approach, Butterworth Heinemann, Oxford Boston, 1998.
2. Woods ME, Hollis F. Casework: A Psychosocial Therapy, Mc-Graw-Hill Higher Education Company Press, 2000.
3. King R, Lyloyd C, Meehan T. Handbook of Psychosocial Rehabilitation, Blacwell Publishing Ltd, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fiziksel, duyusal yada kognitif yönden herhangi bir nedenle engel, özür yada bozukluk durumunda bireyin psikososyal tablosunun anlaşılabilmesini sağlamak, psikososyal sürece etki eden durumların kavratmak ve fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında karşılaşılabilecek psikososyal problemlerin göz önüne alarak rehabilitasyon programını yönlendirebilme becerisini kazandırmaktır. ICF prensiplerine göre psikososyal süreç ele alınarak öğrencilere aktarılmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Psikososyal rehabilitasyona giriş, kaza sonrası psikososyal rehabilitasyon, stres ve post travmatik stres sendromu, depresyon ve başa çıkma yolları, görme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon, fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon, özürlü çocuklarda ve ailelerinde psikososyal rehabilitasyon, kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon, işkenceye maruz kalan bireylerde pskososyal rehabilitasyon
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
3
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
-
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
-
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
-
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
4
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
4
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
-
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
-
|