ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pediatrik Rehabilitasyon FTR305 GÜZ 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlar.
    2-Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları tanır
    3-İlerleyici nöromusküler hastalığı olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini ve rehabilitasyon programını uygular.
    4-Üst ve alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda klinik problem çözer.
    5-Nörogelişimsel bozukluğu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini ve rehabilitasyon programını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 051050
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer (pratik sınav) 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   135
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,5 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pediatrik rehabilitasyona giriş K1,K2,K3,K4,K5
    2 Motor kontrol teorileri ve gelişim ilişkisinin incelenmesi K2, Bölüm 1
    3 Riskli bebeklerde değerlendirme ve erken dönem fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları K1, Bölüm 3
    4 Serebral paralizi (SP)`ye giriş, SP`nin nedenleri,tipleri K2, Bölüm 3
    5 SP`nin değerlendirilmesi K1, Bölüm 5
    6 SP`li çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları K1, Bölüm 8
    7 Serebral Palsi de Nörogelimsel Tedavi Yaklaşımları K1, Bölüm 8 K2, Bölüm 6
    8 Sipina Bifida ve fizyoterapi ve rehabilitasyonu K1, Bölüm 9
    9 Obstetrik brachial pleksus lezyonu ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları K1, Bölüm 10
    10 Tortikollis, mental reterdasyon, down sendromu gibi pediatrik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri K1, Bölüm 12, Bölüm 13
    11 Yaygın gelişimsel bozukluklar ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları K1, Bölüm 22
    12 Nöromusküler Hastalıkların Tanımlanması ve sınıflandırması -1 K5, Bölüm 1
    13 Nöromusküler Hastalıkların Tanımlanması ve sınıflandırması -2 K5, Bölüm 2-6
    14 Nöromusküler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları K5, Bölüm 2-6
    Ön Koşul Hareket ve Fonksiyon Gelişimi
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Elbasan B. Pediatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2019. İstanbul Tıp Kitabevi. 2. Tecklin, Jan S.Pediatric Physical Therapy,Publisher:LWW, 2014 2. Physiotherapy for children/edited by Teresa Pountney. Edinburgh:Butterworth Henemann/Elsever, 2007. 4. Treatment of cerebral palsy and motor delay/Sophe Levtt. By:Levtt, S. Oxford:Blackwell Pub., 2004. 5. Karaduman AA, Tunca Yılmaz Ö, Alemdaroğlu İ, editors. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2014, Ankara.
    Yardımcı Kitap . 1. Carr, J., Shepherd, R.(1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford. 2. Cohen, H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd ed. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia. 3. Panteliadis CP (Ed), Banu Anlar (Çevirmen), Mintaze Kerem Günel (Çevirmen). Serebral Palsi:Multidisipliner Yaklaşım, Pelikan Kitabevi, Ankara,2015.
    Dersin Amacı Çocuklarda görülen yaygın gelişimsel bozuklukları, üst ve alt motor nöron lezyonlarını ve rehabilitasyonunu öğretmek
    Dersin İçeriği Çocuklarda görülen gelişimsel bozukluklar, üst ve alt motor nöron lezyonları ve rehabilitasyon yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar. -
    2 Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir. -
    3 Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular. 4
    4 Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar. 3
    5 Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular. -
    6 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler. 5
    7 Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular. 5
    8 Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler. -
    9 Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır. -
    10 Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar. -
    11 Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular. -
    12 Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster