Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pediatrik rehabilitasyona giriş
|
K1,K2,K3,K4,K5
|
2
|
Motor kontrol teorileri ve gelişim ilişkisinin incelenmesi
|
K2, Bölüm 1
|
3
|
Riskli bebeklerde değerlendirme ve erken dönem fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Serebral paralizi (SP)`ye giriş, SP`nin nedenleri,tipleri
|
K2, Bölüm 3
|
5
|
SP`nin değerlendirilmesi
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
SP`li çocuklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
|
K1, Bölüm 8
|
7
|
Serebral Palsi de Nörogelimsel Tedavi Yaklaşımları
|
K1, Bölüm 8
K2, Bölüm 6
|
8
|
Sipina Bifida ve fizyoterapi ve rehabilitasyonu
|
K1, Bölüm 9
|
9
|
Obstetrik brachial pleksus lezyonu ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
|
K1, Bölüm 10
|
10
|
Tortikollis, mental reterdasyon, down sendromu gibi pediatrik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon prensipleri
|
K1, Bölüm 12, Bölüm 13
|
11
|
Yaygın gelişimsel bozukluklar ve fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
|
K1, Bölüm 22
|
12
|
Nöromusküler Hastalıkların Tanımlanması ve sınıflandırması -1
|
K5, Bölüm 1
|
13
|
Nöromusküler Hastalıkların Tanımlanması ve sınıflandırması -2
|
K5, Bölüm 2-6
|
14
|
Nöromusküler Hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları
|
K5, Bölüm 2-6
|
Ön Koşul
|
Hareket ve Fonksiyon Gelişimi
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Elbasan B. Pediatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 2019. İstanbul Tıp Kitabevi.
2. Tecklin, Jan S.Pediatric Physical Therapy,Publisher:LWW, 2014
2. Physiotherapy for children/edited by Teresa Pountney. Edinburgh:Butterworth Henemann/Elsever, 2007.
4. Treatment of cerebral palsy and motor delay/Sophe Levtt. By:Levtt, S. Oxford:Blackwell Pub., 2004.
5. Karaduman AA, Tunca Yılmaz Ö, Alemdaroğlu İ, editors. Pediatrik Nöromusküler Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2014, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
.
1. Carr, J., Shepherd, R.(1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford.
2. Cohen, H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd ed. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia.
3. Panteliadis CP (Ed), Banu Anlar (Çevirmen), Mintaze Kerem Günel (Çevirmen). Serebral Palsi:Multidisipliner Yaklaşım, Pelikan Kitabevi, Ankara,2015.
|
Dersin Amacı
|
Çocuklarda görülen yaygın gelişimsel bozuklukları, üst ve alt motor nöron lezyonlarını ve rehabilitasyonunu öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Çocuklarda görülen gelişimsel bozukluklar, üst ve alt motor nöron lezyonları ve rehabilitasyon yaklaşımları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
-
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
-
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
4
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
3
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
5
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
5
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
-
|