Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Protez uygulamaları ve ampute rehabilitasyonuna giriş, amputasyon nedenleri ve seviyeleri, amputasyonlarda neden ve seviye arasındaki ilişki
|
K1-Bölüm1-Bölüm10
K2-Bölüm 2, YK 1 Bölüm 1
|
2
|
Parsiyel ayak amputasyonları ve protez uygulamaları , Syme amputasyonu ve protez uygulamaları
|
K1-Bölüm 2-Bölüm 3, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
3
|
Diz altı amputasyon seviyesi, protez uygulamaları ve komponent seçimi, biyomekaniksel ayarlar
|
K1-Bölüm 4, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
4
|
Diz dezartikülasyon amputasyon seviyesi, protez uygulamaları ve biyomekaniksel ayarlar
|
K1-Bölüm 5, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
5
|
Diz üstü amputasyon seviyesi, protez uygulamaları ve komponent seçimi, biyomekaniksel ayarlar
|
K1-Bölüm 6, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
6
|
Kalça dezartikülasyon amputasyon seviyesi, protez uygulamaları ve biyomekaniksel ayarlar
|
K1-Bölüm 7, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
7
|
Alt ekstremite amputelerinde yürüyüş bozuklukları
|
K1-Bölüm 15,YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
8
|
Alt Ekstremite Ampute Rehabilitasyonu, Evreleri, Uygun Fizyoterapi Yaklaşımları ve Protez ile Eğitim
|
K1-Bölüm 13
K2-Bölüm 6-Bölüm 7-Bölüm 8-Bölüm 9, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
9
|
Üst Ekstremite Amputasyon Seviyeleri ve Protez Uygulamaları
|
K1-Bölüm10- Bölüm 11, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
10
|
Üst Ekstremite Ampute Rehabilitasyonu, Evreleri, Uygun Fizyoterapi Yaklaşımları ve Protez ile Eğitim
|
K1-Bölüm13, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
11
|
Konjenital Anomaliler Protez Uygulamaları
|
K1-Bölüm 8, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
12
|
Erken ve Geçici Protez Uygulamaları, Alt ve Üst Ekstremite Amputasyonlarında İleri Teknolojik Protez Uygulamaları
|
K1-Bölüm 9- Bölüm 12, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
13
|
Bilateral Amputelerde Rehabilitasyon
|
K2-Bölüm14, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
14
|
Alt ve Üst Ekstremite Ampute Rehabilitasyonuna Yönelik Vaka Çalışması
|
K2-Bölüm 13, YK 2 Bölüm 7, Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğ. Üyesi Nilay Şahan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Şener, G., Erbahçeci, F. (2001). Protezler H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara.
2. Browker, J.H., Michael, J.W. (1992). Atlas of Limb Prosthetics Mosby Year Book, St. Louis.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Lusardi, M.M., Nielsen, C.C. (2007). Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation. 2 st ed. St. Louis : Saunders.
2.Otman, A.S., Köse, N. (2015). Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri Ankara : Pelikan.
|
Dersin Amacı
|
Protezler, endikasyonları, uygulamaları, modifikasyonları ve olası komplikasyonları hakkında bilgi vermek; ampute rehabilitasyonunun kavranmasını sağlamak. Amputeler için uygun tedavi programını planlama ve uygulama becerisini kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Protezler, endikasyonları, uygulamaları, modifikasyonları ve olası komplikasyonlar, amputeler için uygun tedavi programını planlama ve uygulama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
-
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
-
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
3
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
5
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
5
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
5
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
4
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
-
|