Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu
|
|
2
|
Biyopsikososyal model
|
|
3
|
Kanıta dayalı uygulama
|
|
4
|
Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi
|
|
5
|
Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi
|
|
6
|
Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
|
|
7
|
Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması
|
|
8
|
Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi
|
|
9
|
Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması
|
|
10
|
Vakayı temel alan fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarının sunulması
|
|
11
|
Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi
|
|
12
|
Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi
|
|
13
|
İlgili literatür örneklerinin sunumu
|
|
14
|
İlgili literatür örneklerinin sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Zehra Can Karahan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz. Fizyoterapi ve rehabilitasyon : genel fizyoterapi, ortopedik rehabilitasyon pediatrik rehabilitasyon 2. nörolojik rehabilitasyon kardiyopulmoner rahabilitasyon 3 Ankara : Pelikan Yayıncılık, 2016
K2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını etkileyen kişisel ve çevresel faktörleri sınıf içi ortamda tartışmasını sağlayarak hasta merkezli klinik problem çözme becerilerini geliştirmektir
|
Dersin İçeriği
|
Fizyoterapistlerin klinik çalışmaları sırasında sık karşılaştıkları vakalarda (ortopedik, kardiopulmoner problemler veya spor yaralanmaları) bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problemleri tanımlama,
uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
5
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
5
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
5
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
5
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
-
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
-
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
-
|