Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tedavi hareketlerine giriş
|
K1 (SF1-7)
|
2
|
Egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama
|
K1 (SF 10-14)
|
3
|
Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH
|
K1 (SF17-36)
|
4
|
Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler
|
K1 (SF43-48)
|
5
|
Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleri
|
K1 (SF48-63)
|
6
|
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Pelvik Bölge
|
K1 (SF 99-112)
|
7
|
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Lumbal Bölge
|
K1 (SF99-112)
|
8
|
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Torakal ve servikal bölge
|
K2 (SF113-119)
|
9
|
Spinal Stabilizasyon ve Pilates
|
K2 (SF158-187)
|
10
|
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Fonksiyonel Skolyoz
|
K2 (SF123-131)
|
11
|
Postural problemler ve egzersiz örnekleri: Yapısal Skolyoz
|
K2 (SF123-131)
|
12
|
Postüral problemler ve egzersiz örnekleri: Alt ve üst ekstremite problemleri
|
K3 (SF141-153)
|
13
|
Gevşeme egzersizleri
|
YK1 (SF91-97)
|
14
|
Grup egzersizleri
|
YK1 (SF191-195)
|
Ön Koşul
|
Anatomi I
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
|
Kaynaklar
|
K1: Otman AS, Köse N. (2006). Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara.
K2: Otman AS, Köse N. (2008). Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK2: Kisner C, Colby LA. (2002). Therapeutic Exercise Foundations and Techniques. 4 th ed. FA Davis, Philadelphia.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
2
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
-
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
2
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
-
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
1
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
1
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
1
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
1
|