ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Egzersiz Uygulamaları FTR218 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz sınıflandırmasını, egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini tartışır.
    2-Temel egzersiz programını planlar.
    3-Normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlar
    4-Postüral bozukluklarda ortaya çıkan problemleri ve özelliklerini anlatır.
    Ön Koşul Anatomi I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ayşenur ŞIKŞIK
    Kaynaklar K1: Otman AS, Köse N. (2006). Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara. K2: Otman AS, Köse N. (2008). Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK2: Kisner C, Colby LA. (2002). Therapeutic Exercise Foundations and Techniques. 4 th ed. FA Davis, Philadelphia.
    Dersin Amacı Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Hastayı değerlendirme ve program geliştirmek için yaklaşımlar, egzersiz tedavisinin amaçları, etkileri ve prensipleri, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanması, normal eklem hareketindeki problemleri belirleyerek, problemlere yönelik egzersiz programının planlanması ve uygulanması, farklı postural problemlerde egzersiz programlarının planlaması ve uygulamaların öğrenilmesi.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster