Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1
|
2
|
Serebrovasküler olaylar (tanım, nöroanatomi, risk faktörleri)
|
K1
|
3
|
İnme sonrası klinik özellikler, tıbbi tedavi, genel rehabilitasyon prensipleri, nörofizyolojik yaklaşımların kuramsal boyutu ve diğer tedavi yöntemleriyle ilişkisi
|
K1
|
4
|
Normal ve inme sonrası hareket, tonus ve postüral kontrol, İnme tedavisinde Nörogelişimsel tedavi yaklaşımı (NGT): Bobath, temel özellikler ve prensipler
|
K2
|
5
|
NGT-Bobath ile klinik problem çözme yaklaşımı ve değerlendirme yöntemleri
|
K2
|
6
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile değerlendirme uygulamaları ve vaka çalışması
|
K2
|
7
|
NGT- Bobath yaklaşımı ile pozisyonlama, gövde ve üst ekstremite tedavisi ve mobilizasyon yöntemleri
|
K3
|
8
|
NGT- Bobath yaklaşımı ile alt ekstremite tedavisi, denge ve yürüme eğitimi, vaka çalışmaları
|
K3
|
9
|
NGT-Bobath ile değerlendirme prensipleri
|
K3
|
10
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile serebral palside değerlendirme prensipleri
|
K4
|
11
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile serebral palside postüral reaksiyon, kaba ve ince motor fonksiyonlar, gövde kontrolü, ambulasyon, yürüme ve üst ekstremite fonksiyonlarının geliştirilmesine yönelik uygulamalar
|
K4
|
12
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile çocuklarda düzeltme, denge ve koruyucu reaksiyonları ve hareketlerin fasilitasyonu, poziyonlama, prensipleri ve uygulanması
|
K4
|
13
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile, yardımcı araç gereç, ekipman, diğer tedavi yöntemleri ile entegre edilmesine dayalı rehabilitasyon sürecinde klinik karar verme
|
K5
|
14
|
NGT-Bobath yaklaşımı ile pediatrik olgu çalışması
|
K5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Berrin AKTAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ayşenur ÖZCAN
|
Kaynaklar
|
K1: Linzi, M., Sue, R., & Mary, L. (2012). Karaduman, A., Aksu Yıldırım, S., & Tunca Yılmaz, Ö., Çev.) Bobath kavramı : nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara: Pelikan Kitapevi.
K2: Gjelsvik, B. E. B., & Syre, L. (2016). The Bobath concept in adult neurology. Thieme.
K3: Bobath, B. (1990). Adult hemiplegia: evaluation and treatment (3. Baskı). Elsevier Health Sciences.
K4: Pountney, T. E. (2007). Physiotherapy for children. Edinburgh; New York: Butterworth-Heinemann/Elsevier Health Sciences.
K5: Stokes, M. (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London: Mosby.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnme ve serebral palsi gibi nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemlerle seyreden üst motor nöron problemlerinde klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, inme ve serebral palsi rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi (Bobath) yaklaşımını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme ve serebral palsi sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemler, inme ve serebral palsi ile ilgili değerlendirme ve fizyoterapi yaklaşımları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri açıklar.
|
-
|
2
|
Temel tıp ve klinik bilimler ile ilgili kuramsal bilgileri açıklar ve bunları fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilişkilendirir.
|
-
|
3
|
Fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerini kuramsal bilgileriyle ilişkilendirerek uygular.
|
3
|
4
|
Temel tıp bilgileri ve uyguladığı fizyoterapi değerlendirme ve analiz yöntemlerine göre klinik fizyoterapi tanımlamasını yapar.
|
4
|
5
|
Mesleğini evrensel etik prensipler çerçevesinde uygular.
|
-
|
6
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar, gerektiği durumlarda yeniden düzenler.
|
3
|
7
|
Bireye ve hastalığa özgü fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini uygular.
|
5
|
8
|
Değerlendirme ve tedavi verilerinin kaydını tutar, raporlar ve bu verileri arşivler.
|
-
|
9
|
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin kullanır.
|
-
|
10
|
Bilimsel araştırmalarda görev alır, bir araştırmayı planlar.
|
-
|
11
|
Mesleği ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konularını uygular.
|
-
|
12
|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder.
|
-
|