ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nörofizyolojik Yaklaşımlar II FTR324 BAHAR 2+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnme ve serebral palsi sonrası görülen klinik özellikleri tanımlar.
    2-Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar.
    3-İnme ve serebral palside kullanılan temel ve nörogelişimsel temelli ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
    4-İnme ve serebral palside klinik problemleri tanımlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Berrin AKTAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Ayşenur ÖZCAN
    Kaynaklar K1: Linzi, M., Sue, R., & Mary, L. (2012). Karaduman, A., Aksu Yıldırım, S., & Tunca Yılmaz, Ö., Çev.) Bobath kavramı : nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara: Pelikan Kitapevi. K2: Gjelsvik, B. E. B., & Syre, L. (2016). The Bobath concept in adult neurology. Thieme. K3: Bobath, B. (1990). Adult hemiplegia: evaluation and treatment (3. Baskı). Elsevier Health Sciences. K4: Pountney, T. E. (2007). Physiotherapy for children. Edinburgh; New York: Butterworth-Heinemann/Elsevier Health Sciences. K5: Stokes, M. (2004). Physical management in neurological rehabilitation. London: Mosby.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnme ve serebral palsi gibi nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemlerle seyreden üst motor nöron problemlerinde klinik özellikler ve hareket ve fonksiyon bozukluğunun nedenlerini açıklamak, inme ve serebral palsi rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi (Bobath) yaklaşımını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme ve serebral palsi sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Nörofizyolojik ve nörogelişimsel problemler, inme ve serebral palsi ile ilgili değerlendirme ve fizyoterapi yaklaşımları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster